خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و ازبکستان در خصوص افزایش سطح همکاری های دوجانبه
کد خبر :397234104

15:06 1400/04/12


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, عمار آفتاب قریشی, وزارت امور خارجه ازبکستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

پاکستان و ازبکستان در نخستین مرحله از رایزنی های سیاسی که به صورت مجازی برگزار شد در زمینه افزایش سطح همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و ازبکستان در نخستین مرحله از رایزنی های سیاسی که به صورت مجازی برگزار شد در زمینه افزایش سطح همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این نشست مجازی که ریاست هیئت ازبک را فرکات صدیک اف معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و ریاست هیئت پاکستان را عمار آفتاب قریشی معاون افغانستان و آسیای غربی وزارت امور خارجه پاکستان بر عهده داشت دو طرف به بررسی ابعاد مختلف همکاری میان دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، دفاعی و امنیتی پرداختند.

دو طرف با ابراز اطمینان نسبت به سطح روابط عالی میان دو کشور از جمله سفر وزیر امور خارجه ازبکستان به اسلام آباد و حضور نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ازبکستان در نشست مجازی دوجانبه نسبت به تداوم تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور و گسترش بیش از پیش همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف توافق کردند.

معاونان وزرای امور خارجه پاکستان و ازبکستان در ادامه این رایزنی مجازی پیشرفت های صورت گرفته در زمینه پروژه مشترک ریلی میان پاکستان، ازبکستان و افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

عمار آفتاب قریشی معاون وزارت امور خارجه پاکستان در امور افغانستان و آسیای غربی با تاکید بر اهمیت برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور در جهت توسعه روابط مردمی، تجاری و گردشگری دوجانبه، از سرگیری مجدد پروازهای مستقیم لاهور به تاشکند را خوشایند عنوان نمود.

وی در ادامه تلاش های مثبت پاکستان در زمینه روند صلح افغانستان با هدف حل جامع و سیاسی مسئله افغانستان را مطرح نمود و به شرح اقدامات ارتش ضد حقوق بشر ارتش هند در منطقه اشغالی جامو و کشمیر و همچنین اقدام یکجانبه دهلی نو در لغو خود مختاری این منطقه در 14 مرداد ماه 1397 پرداخت.

معاون وزارت امور خارجه پاکستان در پایان بر اهمیت حل مسئله جامو و کشمیر بر اساس خواست مردم و مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید نمود.

ارسال نظر

 
1