خبر فوری

 
توافق پاکستان با بانک توسعه آسیا برای دریافت کمک 280 میلیون دلاری برای بهبود نظام برق
کد خبر :749488419

15:20 1397/09/22


به منظور بهبود نظام تامین برق، پاکستان توافقنامه ای را با بانک توسعه آسیا(ADB) به امضا رسانده است که بر اساس آن مبلغ 284 میلیون دلار به عنوان کمک به پاکستان اعطا خواهد شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، به منظور بهبود نظام تامین برق، پاکستان توافقنامه ای را با بانک توسعه آسیا(ADB) به امضا رسانده است که بر اساس آن مبلغ 284 میلیون دلار به عنوان کمک به پاکستان اعطا خواهد شد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی بانک توسعه آسیا، طی مراسمی در اسلام آباد، توافقنامه ای میان ژیاهونگ یانگ مدیر نمایندگی بانک توسعه آسیا در پاکستان و نور احمد مدیر بخش امور اقتصادی صورت گرفت.

ژیاهونگ یانگ گفت: با این توافق، امکان تامین برق مداوم برای مردم پاکستان فراهم خواهد شد تا مردم بتوانند در درآمدزایی و اقتصاد جامعه سهیم باشند.

وی افزود: بانک توسعه آسیا با همکاری دولت و بخش های خصوصی در حال توسعه زنجیره تامین انرژی است که توسعه نظام تامین برق را نیز شامل میشود.

این توافق، سومین مرحله از تسهیلات مالی چند ترانس(MFF)، برنامه دوم حمایتی بانک توسعه آسیا(ADB) از نظام تامین برق است.

در این بیانیه آمده است که هدف MFF برپایی نظام مستحکم و موثر تامین برق است.

بانک توسعه آسیا(ADB)، در این مرحله از تسهیلات مالی چند ترانس(MFF)، به منظور تامین تقاضای 1150 مگاوات برق شبکه توزیع برق مبلغ 280 میلیون دلار به عنوان قرض و 4 میلیون دلار نیز به عنوان کمک مالی فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1