خبر فوری

 
 
توافق وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان برای افزایش همکاری های دوطرفه در سطح بین المللی
کد خبر :191477035

14:26 1400/08/04


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و عربستان سعودی, تغییرات آب و هوایی, روابط دوجانبه, ریاض, شاه محمود قریشی, فیصل بن فرحان آل سعود, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به همراه نخست وزیر پاکستان برای شرکت در اجلاس خاورمیانه سبز به عربستان سعودی سفر کرده بود با فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به همراه نخست وزیر پاکستان برای شرکت در اجلاس خاورمیانه سبز به عربستان سعودی سفر کرده بود با فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرد.

براساس گزارش، دو وزیر خارجه در زمینه افزایش همکاری های دوطرفه در سطح بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی توافق کردند. گفتنی است در این دیدار سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان و دیگر افسران وزارت خارجه حضور داشتند.

قریشی به همتای خود بابت برگزاری اجلاس بین المللی در زمینه تغییرات آب و هوا تبریک گفت و افزود: این اولین کنفرانس از نوع خود در منطقه در زمینه آب و هوا است. وی ضمن ابراز امیدواری در این زمینه که برگزاری این اجلاس کمکی در راستای عمل به چشم انداز منطقه ای برای مقابله با ضررهای تغییرات آب و هوایی توسط کشورهای منطقه خواهد بود، با اشاره به دیدار میان دو وزرای امور خارجه طی سال جاری در نیویورک و اسلام آباد، گفت: پاکستان مصمم به پیشبرد روابط دوجانبه است.

گفتنی است دو وزیر امور خارجه علاوه  بر گفتگو در زمینه روابط مورد علاقه دوجانبه و امور منطقه ای و بین المللی، عزم خود برای بهبودی و شیرین تر کردن روابط دوجانبه را ابراز داشتند.

وزیر امور خارجه پاکستان با آگاه سازی همتای عربستانی خود از بحران انسانی درحال افزایش در افغانستان، بر انجام اقدامات جدی و موثر توسط جامعه بین المللی برای برپایی صلح پایدار و ثبات اقتصادی در افغانستان تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1