خبر فوری

 
 
توافق هند و چین برای حل و فصل مسائل باقیمانده در امتداد خط کنترل واقعی لداخ
کد خبر :1706643275

18:09 1400/08/29


برچسب ها : تاجیکستان, چین, سوبرامانیام جایشانکار, لداخ, مرز هند و چین, هند, هند و چین, وانگ یی, وزارت امور خارجه هند, وزیر امور خارجه چین, وزیر امور خارجه هندوستان,

هند و چین توافق کردند که حل و فصل مسائل باقیمانده در امتداد خط کنترل واقعی شرق لداخ را تسریع بخشند.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | هند و چین توافق کردند که حل و فصل مسائل باقیمانده در امتداد خط کنترل واقعی شرق لداخ را تسریع بخشند و قصد خود را برای حفظ ثبات و جلوگیری از هر گونه حادثه ناگوار در این خط مرزی ابراز کردند.

بیست و سومین نشست مکانیسم کاری برای مشاوره و هماهنگی در امور مرزی هند و چین (WMCC) میان وزارتخانه های خارجه دو کشور روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست دستیار ویژه وزارت امور خارجه هند (شرق آسیا) و مدیرکل مرزی و دریانوردی وزارت امور خارجه چین حضور داشتند.

به گفته وزارت امور خارجه هند، در این گفتگوها، هر دو طرف بر لزوم ادامه روند گفت‌گو و حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره بر اساس توافق حاصل شده میان ، اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند و وانگ یی وزیر امور خارجه چین در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در شرق لاداخ تاکید کردند.

دو طرف پیشرفت های حاصل از سیزدهمین دور مذاکرات در سطح فرماندهان سپاه در 10 اکتبر را بررسی کردند. همچنین دو کشور توافق کردند که مسائل باقیمانده در امتداد خط کنترل واقعی در شرق لداخ باید به صورت دوجانبه و بر اساس اجماع حل و فصل شود که منجر به حفظ نظم و قانون در مرز میشود.

هند و چین توافق کردند که چهاردهمین دور مذاکرات سطح فرماندهی سپاه میان دو کشور را در اسرع وقت برگزار کنند تا به هدف خروج نیروها از مناطق مورد مناقشه در امتداد خط کنترل واقعی دست یابند.

ارسال نظر

 
1