خبر فوری

 
توافق نمایندگان دولت پاکستان و خانواده قربانیان حادثه مچ برای پایان تحصن و تدفین شهدا
کد خبر :2037167925

11:04 1399/10/20


برچسب ها : تحصن کنندگان, جام کمال خان, خانواده شهدای مچ, سانحه مچ, سید ذوالفقار عباس بخاری, سید علی حیدر زیدی, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, کویته,

پس از مذاکرات طولانی میان نمایندگان دولت فدرال و وزیر ارشد دولت محلی بلوچستان با خانواده قربانیان جنایت تروریستی مچ تحصن شیعیان هزاره در شهر کویته پس از گذشت 6 روز پایان یافت و خانواده قربانیان برای دفن پیکر شهدا اعلام آمادگی نمودند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز| پس از مذاکرات طولانی میان نمایندگان دولت فدرال و وزیر ارشد دولت محلی بلوچستان با خانواده قربانیان جنایت تروریستی مچ تحصن شیعیان هزاره در شهر کویته پس از گذشت 6 روز پایان یافت و خانواده قربانیان برای دفن پیکر شهدا اعلام آمادگی نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه متشکل از جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان، سید علی زیدی وزیر دولت فدرال، سید ذوالفقار عباس بخاری دستیار ویژه نخست وزیر و قاسم سوری معاون رئیس پارلمان پاکستان شب گذشته بار دیگر با خانواده قربانیان جنایت مچ به رایزنی و مذاکره پرداختند.

به دنبال این مذاکرات خانواده قربانیان حادثه مچ برای تدفین شهدای خود ابراز رضایت نموده و از تمامی تحصن کنندگان در سرتاسر کشور درخواست خواستار پایان تحصن شدند.

سید علی زیدی وزیر فدرال دولت پاکستان در امور حمل و نقل دریایی که با دستور ویژه نخست وزیر این کشور برای مذاکره با تحصن کنندگان به کویته رفته بود در گفتگو با رسانه ها اعلام داشت: درخواست های ارائه شده از سوی تحصن کنندگان بسیار دشوار بود و یک مورد از این درخواست ها مبنی بر برکناری چند تن از افسران و مقامات امنیتی نیز پیش از این اجرا شده بود.

وی افزود: ما به صورت کتبی با کمیسیون اقدام شهدا توافقنامه ای را به امضاء رسانده ایم، پیش از این هیچ دولتی به صورت کتبی با تحصن کنندگان به توافق نرسیده است.

سید علی زیدی همچنین از اعطای بورسیه تحصیلی به تمامی اعضای در حال تحصیل خانواده شهدا از محل اعتبارات وزارتخانه خود خبر داد.

جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان نیز از اعلام رضایت خانواده شهدا برای تدفین پیکر شهدا قدردانی نمود و گفت: خانواده شهدا برای دادرسی و فرجام خواهی دست به تحصن زدند، شما با پذیرفتن درخواست ما برای پایان دادن به تحصن ما را و بلوچستان را سرفراز نمودید.

همچنین آقا رضا رهبر کمیته اقدام شهدا اظهار داشت: ما برای خانواده های شهدا تحصن نمودیم و با اعلام رضایت آنان در حال پایان دادن به این تحصن هستیم، شهدای خود را با حفظ احترام تدفین خواهیم کرد.

وی همچنین خطاب به تحصن کنندگان در سراسر کشور گفت: درخواست های ما از دولت پذیرفته شده است بنابراین تمامی تحصن ها در سرتاسر کشور با حفظ آرامش پایان یابد.

قاسم سوری معاون پارلمان پاکستان نیز در گفتگو با رسانه ها ابراز داشت: به محض تدفین پیکر شهدا عمران خان نخست وزیر پاکستان به همراه فرمانده ارتش پاکستان به کویته خواهند آمد و با خانواده قربانیان دیدار خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1