خبر فوری

 
توافق نامه ترانزیت بین افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی
کد خبر :2141339896

14:42 1399/10/08


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تجارت ترانزیتی, توافقنامه, عبدالرزاق داوود, مشاور بازرگانی نخست وزیر پاکستان, کشورهای آسیای مرکزی,

عبدالرزاق داوود مشاور تجارت نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان و افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی قرار است یک توافق نامه جدید تجارت ترانزیتی امضا کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عبدالرزاق داوود مشاور بازرگانی نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان و افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی قرار است یک توافق نامه جدید امضا کرده و یک کریدور تجاری جدید در منطقه ایجاد کنند. ترکیه نیز هیاتی برای بررسی موضوع اعزام خواهد کرد.

هشتمین نشست کمیته هماهنگی تجارت ترانزیت افغانستان در اسلام آباد برگزار شد و هیاتی از افغانستان در آن شرکت کرد.

عبدالرزاق  داوود مشاور بازرگانی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: پاکستان لیست های جدیدی در مورد تجارت کالاها با کشورهای منطقه تهیه خواهد کرد. دریافت حمایت از موسسات مالی بین المللی نیز در دستورکار است و پاکستان اقدامات اولیه برای همکاری در این زمینه را آغاز کرده است. افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی توافق نامه جدیدی را امضا خواهند کرد. ما مذاکرات اولیه با اشرف غنی رئیس جمهور پاکستان را انجام داده ایم. نثار احمد وزیر بازرگانی افغانستان نیز از این اقدامات جدید استقبال کرد. همچنین وزیر حمل و نقل ازبکستان برای مذاکرات در این زمینه به پاکستان سفر می کند.

ارسال نظر

 
1