خبر فوری

 
توافق مقامات پاکستان و یونیسف برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با بلایای طبیعی
کد خبر :390118405

17:06 1402/03/29


برچسب ها : اسلام آباد, بلایای طبیعی, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, سپهبد انعام حیدر ملک, صندوق کودکان سازمان ملل متحد, هیئت سازمان یونیسف, یونیسف,

مقامات سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان و صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) طی دیدار امروز خود نسبت به همکاری مشترک در زمینه مقابله با بلایای طبیعی توافق کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان و صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) طی دیدار امروز خود نسبت به همکاری مشترک در زمینه مقابله با بلایای طبیعی توافق کردند.
بر اساس جزئیات منتشر شده، جناب آقای عبدالله فادل نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد که در سفری رسمی به پاکستان رفته است امروز دوشنبه با سپهبد(بازنشسته) انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان دیدار و رایزنی نمود.
رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در این دیدار به تشریح نیازهای فنی پاکستان در مرحله نخست برای تضمین مقابله با شرایط اضطراری در سطح فدرال پرداخت که پس از آن به سطح ایالت ها و شهرستان ها منتقل خواهد شد.
وی ابراز داشت: طوفان حاره ای بیپارجوی یک تمرین مصنوعی در شرایط واقعی برای سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی و تمامی مجموعه های مسئول در این عرصه بود، ما توانستیم میزان تاثیر دستور کارهای  وضع شده خود برای مقابله با شرایط اضطراری و سطح آمادگی در زمان وقوع هرگونه حادثه را بسنجیم.
وی از پیشنهاد ارائه شده برای گنجاندن آموزش های مربوط به مدیریت بحران در محتوای کتب درسی سطوح متوسطه و اجرای آموزش های عملی مدیریت بحران در کلاس های دوازدهم استقبال کرد.
سپهبد انعام حیدر ملک  همچنین بر لزوم همکاری میان سازمان های دولتی، نهادهای حامی حقوق بشر در سطوح محلی، ملی و بین المللی، بخش خصوصی و شهروندان پاکستانی مقیم خارج برای افزایش توانمندی پاکستان در زمینه مقابله با بلایای طبیعی تأکید کرد.
در ادامه این دیدار عبدالله فادل نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) از اقدامات پویا و موثر سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در مقابله با طوفان حاره ای بیپارجوی تمجید کرد و ایده آماده سازی آسیب پذیرترین جامعه را که اعضای تاب آور جامعه هستند را تایید نمود.
دو طرف در مورد طرحی برای تمرین کاهش خطر بلایا از طریق اجرای یک برنامه آموزشی جامع مدیریت بحران در مؤسسات آموزشی و سایر زمینه های مورد علاقه با تمرکز ویژه بر کودکان به توافق رسیدند.
آقای فاضل همچنین از سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان داده‌های تصویری ایالت سند برای ارزیابی مناطق غرق‌شده برای کار بیشتر روی بیماری‌های منتقله از آب را درخواست نمود.

ارسال نظر

 
1