خبر فوری

 
توافق صلح میان مجاهدان حوثی و دولت یمن در سوئد
کد خبر :1990804911

10:46 1397/09/23


برچسب ها : حوثی, دولت یمن, سوئد, مذاکرات صلح, یمن,

محمد عبدالسلام در این باره خبر داد ما به توافق آتش‌بس در استان و شهر الحدیده دست یافتیم،بر اساس این توافق سازمان ملل بر روند بازرسی کشتی‌ها در بندر الحدیده نظارت خواهد داشت.


 

استکهلم: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری های بین الملل، مذاکرات میان مجاهدان حوثی و دولت یمن با موفقیت به پایان رسید و دو طرف در خصوص 3 نکته مهم و اساسی به توافق رسیدند.

محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن در این باره خبر داد ما به توافق آتش‌بس در استان و شهر الحدیده دست یافتیم،بر اساس این توافق سازمان ملل بر روند بازرسی کشتی‌ها در بندر الحدیده نظارت خواهد داشت.

وی افزود: ما برای نجات ملت یمن امتیازات بسیار زیادی درباره الحدیده دادیم و از بسیاری از مواضعمان کوتاه آمدیم.

وی گفت: درخواست طرف مقابل برای انتقال فرودگاه صنعا به عدن مشکل را حل نمی‌کند و ما پیشنهاد دادیم که هواپیماهای مسافربری قبل از عزیمت به فرودگاه صنعا به اردن و مصر بروند.

وی در ادامه گفت: آنچه امروز بر سر آن توافق کردیم سازنده است و به روند صلح و آتش‌بس در الحدیده کمک می‌کند.

مذاکرات حل بحران یمن که از چند روز پیش بین طرف‌های درگیر در سوئد آغاز شده بود روز گذشته به پایان رسید.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل طی نشست خبری در پایان مذاکرات صلح یمن در سوئد اظهار داشت: باید این مذاکرات به‌منظور رسیدن به حل سیاسی بحران یمن ادامه یابد.

وی اضافه کرد: ما به نتایج مهمی در جریان این دور از مذاکرات حل بحران یمن در سوئد دست یافتیم و بر سر تسهیل امور در استان تعز توافق کردیم.

از سوی دیگر عبدالسلام گفت: امیدواریم که جامعه جهانی درک کند که راهکار نظامی در یمن به راه‌حلی منجر نخواهد شد.‎

وی همچنین گفت: راه‌حل بحران یمن سیاسی است و هرگونه عدم پایبندی به چارچوبی که بر سر آن توافق شده به‌منزله خروج از راه‌حل سیاسی است.‎

عبدالسلام گفت: بستن فرودگاه صنعا هیچ توجیهی ندارد و ما پیشنهاد دادیم که این فرودگاه بر اساس معیارهای بین‌المللی به کار خود ادامه دهد.‎

وی اظهار داشت: ما آماده هستیم که از فردا مذاکرات را برای حل مشکلات انسانی که در پی محاصره و جنگ به‌وجود آمده آغاز کنیم.‎

عبدالسلام گفت که نیروهای بیگانه باید بر اساس قوانین بین المللی و قانون اساسی یمن از کشور خارج شوند.

وی افزود: ما امیدواریم که تبادل اسرا به‌شکل کامل انجام شود و مسئله اسرا دستاوردی برای کسی به‌شمار نمی‌رود.‎

ارسال نظر

 
1