خبر فوری

 
توافق دولت اسلام آباد و صندوق بین المللی پول در خصوص نجات بحران اقتصادی در پاکستان
کد خبر :1015564247

19:04 1401/04/01


برچسب ها : آمریکا, امضای توافق نامه, بودجه, پاکستان و آمریکا, پاکستان و صندوق بین المللی پول, توافق, دیدار, صندوق بین المللی پول, مالیات, وام,

توافقاتی میان صندوق بین المللی پول و دولت پاکستان به پشتیبانی ایالات متحده آمریکا در جهت بهبود اوضاع وخیم اقتصادی در پاکستان صورت گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | توافقاتی میان صندوق بین المللی پول و دولت پاکستان به پشتیبانی ایالات متحده آمریکا در جهت بهبود اوضاع وخیم اقتصادی در پاکستان صورت گرفت و بر اساس این توافقات، صندوق بین المللی پول شرایطی برای این کشور وضع کرده است که با اجرای این شرایط و قوانین، تمامی قیمت ها در این کشور صعودی خواهد شد همچنین در پی این توافقات، وام های صندوق بین المللی پول از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت: مذاکرات میان پاکستان و صندوق بین المللی پول ادامه دارد، اما پیشرفت های قابل توجهی در مورد بودجه بعدی پاکستان حاصل شده است.

شرایطی که توسط دولت پاکستان در جهت توافق با صندوق بین المللی پول پذیرفته شد عبارتند از:

 

  1. افزایش مالیات از 7005 میلیارد روپیه به 7450 میلیارد روپیه در بودجه سال آینده
  2. افزایش میزان هزینه گمرک از 950 میلیارد روپیه به 1005 میلیارد روپیه در بودجه سال آینده
  3. افزایش مالیات بر مالیات بر کالاها و خدمات از 3008 میلیارد روپیه به 3300 میلیارد در بودحه سال آینده
  4. افزایش مالیات بر درآمد به 55 میلیارد روپیه
  5. افزایش مالیات 50 روپیه برای هر لیتر فرآورده های نفتی بصورت هر ماه 5 روپیه بر هر لیتر

در ادامه به گفته اقتصاددانان، پاکستان با شرایط سخت صندوق بین المللی پول موافقت کرده است که منجر به دریافت بودجه مخفیانه خواهد شد. بر این اساس قیمت دلار به 230 روپیه، قیمت فرآورده های نفتی از 280 روپیه به 285 روپیه در هر لیتر و قیمت واحد برق نیز 5 تا 7 روپیه افزایش می یابد.

به گفته تحلیلگران سیاسی، سه روز گذشته مفتاح اسماعیل وزیر دارایی و درآمد، سناتور شیری رحمان و عایشه غوث پاشا وزیر مشاور در امور داریی و درآمد دولت پاکستان با سفیر ایالات متحده آمریکا دیدار کردند و از آمریکا خواستند در معامله با صندوق بین المللی پول از پاکستان پشتیبانی کند، در غیر این صورت پاکستان ورشکست خواهد شد.

ارسال نظر

 
1