خبر فوری

 
 
توافق جدید میان هند و آمریکا در زمینه تبادل اطلاعات و صنایع نظامی
کد خبر :1683993207

16:01 1399/08/02


برچسب ها : آمریکا, ایالات متحده آمریکا, پهپاد نظامی, تبادل اطلاعات, توافقنامه, ماهواره, مایک پومپئو, موشک, هند, هند و آمریکا, وزیر امور خارجه هند,

مقامات دولت وصنایع ایالات متحده آمریکا از توافق میان هند و آمریکا خبر می دهند که طبق این توافقنامه، آمریکا به هند دسترسی به داده های ماهواره ای برای دقت بهتر موشک و پهپاد ها را می دهد؛


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| مقامات دولت وصنایع ایالات متحده آمریکا از توافق میان هند و آمریکا خبر می دهند که طبق این توافقنامه، آمریکا به هند دسترسی به داده های ماهواره ای برای دقت بهتر موشک و پهپاد ها را می دهد؛ انتظار می رود که دو طرف توافقنامه را در سفر هفته آینده مایک پومپئو وزیر امور خارجه و مارک آسپر وزیر دفاع آمریکا به هند برای گفتگو با همتایان هندی خود اعلام کنند. گفتنی است آمریکا که در هفته اخیر با موافقت فروش سه سیستم تسلیحاتی به تایوان، مخالفت خود با پکن را اظهار کرده بود، خواستار ایجاد روابط امنیتی قوی تر با هند برای کمک به تعادل نفود فزاینده چین در منطقه است. شرکت های آمریکایی، از سال 2007، بیش از 21 میلیارد دلار تسلیحات به هند فروخته اند و واشنگتن از دولت هند می خواهد تا موافقت نامه هایی را امضاء کند که اجازه می دهد اطلاعات حساس و ارتباطات طبقه بندی شده را برای استفاده بهتر از تجهیزات نظامی با اطلاعات بالا را به اشتراک گذارد.

یک منبع دولتی هند گفت که کابینه نریندار مودی نخست وزیر هند روز چهارشنبه در مورد پیش نویس اساسی همکاری و تبادل مرتبط با "جیسو پیتل" تبادل نظر انجام داد. یکی از منابع صنعت دفاعی هند نیز در رابطه با این توافقنامه اظهار داشت که این توافق به هند اجازه دسترسی به انواع داده های هسته ای و هوانوردی را می دهد و همچنین به آمریکا این امکان را می دهد تا کمک های دریایی مدرن و خلبانان هواپیماهای عرضه شده توسط آمریکا به هند را تامین کند. "این توافقی اساسی است که آمریکا به منظور همکاری های مختلف، با بسیاری از شرکای خود امضاء کرده است." هند از پیوستن به اتحاد امنیتی به رهبری ایالات متحده و مخالفت باچین اکراه دارد، اما تنش ها با چین در اوضاع فعلی و با درگیری بین نیروهای مرزی در هیمالیای غربی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

جف اسمیت کارشناس بنیاد میراث فرهنگی در زمینه توافق وراثتی در آسیای جنوبی گفت: "دو مرحله پی در پی نشانگر سطح جدیدی از استراتژی بین دو کشور دموکراتیک و گسست از گذشته "بی پیوند" هند است. "

یکی دیگر از مقامات دولتی اذعان داشت که پیش از این نیز اشتراک اطلاعاتی قوی میان هند و آمریکا در رابطه با فعالیت های چین در منطقه، موجود است. این توافق شامل اطلاعاتی درباره استقرار پی ال ای در مرز هند و فعالیتهای دریایی چین، از جمله ناوگان ماهیگیری در آبهای عمیق است که باعث تنش بین پکن و سایر کشور ها شده است. وی افزود: دو کشور در حد وسیعی تبادل اطلاعات انجام می دهند.   

ارسال نظر

 
1