خبر فوری

 
 
توافق ایران و پاکستان بر گسترش روابط تجاری و فرهنگی در شهرهای چابهار و گوادر
کد خبر :1856655038

19:50 1401/12/06


برچسب ها : ایالت بلوچستان, ایران و پاکستان, پاکستان و ایران, حسن درویش وند, دیدار, روابط دوجانبه, سرکنسول ایران, سرکنسول ایران در کویته, شهرستان گوادر, گفتگو, مجیب الرحمن قمبرانی, مدیرکل اداره توسعه بندر گوادر, همکاری دوجانبه,

حسن درویش وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته طی سفر به شهرستان گوادر ایالت بلوچستان با مجیب الرحمن قمبرانی مدیر کل GDA دیدار و گفتگو کرد.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | حسن درویش وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته طی سفر به شهرستان گوادر ایالت بلوچستان با مجیب الرحمن قمبرانی مدیر کل اداره توسعه بندر گوادر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مجیب الرحمن قمبرانی سرکنسول ایران را در جریان وضعیت کلی شهر گوادر، اجرای طرح جامع شهر بندری هوشمند گوادر و پروژه های عمرانی مرتبط با آن قرار داد و گفت: تامین 100 مگاوات برق اضافی توسط ایران موجب گسترش روابط میان دو کشور دوست و همسایه شد.

وی افزود: اداره توسعه بندر گوادر تمامی امکانات اولیه را برای مردم شهرستان گوادر از جمله آب، آموزش، بهداشت، جاده، زمین های ورزشی، پارک ها، فرودگاه بین المللی و در عین حال تامین برق از سوی ایران فراهم نموده است.

حسن درویش وند در ادامه این دیدار، ضمن قدردانی از توسعه شهرستان گوادر و پروژه های طرح جامع، بیان کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا حجم تجارت سالانه با پاکستان را از یک و نیم میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی علاقه خود را نسبت به پروژه های تولید انرژی از منابع طبیعی به ویژه طرح تولید 300 مگاوات انرژی خورشیدی ابراز کرد و افزود: توسعه و شکوفایی شهرستان گوادر به نفع هر دو کشور خواهد بود

در پایان این دیدار، هر دو طرف بر لزوم گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه ارتباطات تجاری، گردشگری و فرهنگی در شهرهای چابهار و گوادر تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1