خبر فوری

 
 
توافق اسلام ­آباد و مسکو در زمینه واردات گاز و گندم از روسیه
کد خبر :1063041587

14:38 1400/12/16


برچسب ها : پاکستان و اوکراین, پاکستان و روسیه, پروژه خط لوله انتقال گاز, توافقنامه انتقال گاز, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, ولادیمیر پوتین,

در پی سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به مسکو و دیدار با مقامات ارشد این کشور، دو طرف در زمینه واردات گاز و گندم از روسیه توافق نمودند.


اسلام­آباد: به گزارش راز نیوز| در پی سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به مسکو و دیدار با مقامات ارشد این کشور، دو طرف در زمینه واردات گاز و گندم از روسیه توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه به نقل از رسانه­های روس اعلام نمودند در جریان سفر عمران خان در صدر هیئت عالی­رتبه به مسکو، پاکستان و روسیه توافقنامه­ای را به امضا رساندند که به موجب آن پاکستان به زودی 2 میلیون تن گندم از روسیه وارد خواهد نمود.

علاوه بر این طبق توافقات صورت گرفته میان مقامات اسلام­آباد و مسکو ساخت خط لوله مشترک انتقال گاز از روسیه به پاکستان نیز با همکاری دو کشور مجددا از سر گرفته و تکمیل خواهد شد.

لازم به ذکر است اخبار مربوط به توافق پاکستان و روسیه در حالی منتشر می گردد که کشورهای مختلف جهان به ویژه اتحادیه اروپا و واشنگتن، اسلام­آباد را به دلیل روابط با مسکو تحت فشار قرار داده و در تلاش هستند تا در مناقشه اوکراین و روسیه، پاکستان را تحت پرچم بلوک خود بیاورند.

پیش از این عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در خصوص تحولات جهان اظهار داشت: شرایط جهان در حال دگرگونی و تغییر است، در روزهای اخیر به چین و روسیه سفر داشته ام و در سفر به روسیه مذاکرات خوب و نتیجه بخشی با مقامات این کشور صورت گرفت، نتایج سفرهای من در آینده­ای نزدیک بیش از پیش روشن و واضح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همواره آرزو داشتم سیاست خارجی کشور آزاد و مستقل باشد، هدف از سفر من به روسیه رایزنی برای خرید 2 میلیون تن گندم از این کشور بود.

عمران خان با بیان اینکه من بر خلاف پدر خودم که در سرزمین مستعمره به دنیا آمد، در کشوری آزاد و دارای استقلال زاده شدم، بنابراین من همواره آرزو داشتم سیاست خارجی کشور نیز مستقل و بدون وابستگی باشد، اقدام ما برای همکاری با آمریکا در جنگ علیه تروریسم سرتاسر اشتباه بود، در حمله 11 سپتامبر هیچ شهروند پاکستانی نقش نداشت، در جنگ علیه تروریسم 80 هزار شهروند ما جان باخته و ما متحمل خسارت 150 میلیارد دلاری شدیم.

ارسال نظر

 
1