خبر فوری

 
توافق اسلام آباد و تهران برای از سرگیری رایزنی‌ها بر سر تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز
کد خبر :1349365925

10:31 1402/08/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پروژه خط لوله انتقال گاز, توافقنامه انتقال گاز, مجلس سنای پاکستان, وزیر نیروی پاکستان,

یک مقام عالی رتبه پاکستانی از توافق اسلام آباد و تهران برای از سرگیری رایزنی‌ها در خصوص تکمیل پروژه نیمه تمام خط لوله انتقال گاز خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یک مقام عالی رتبه پاکستانی از توافق اسلام آباد و تهران برای از سرگیری رایزنی‌ها در خصوص تکمیل پروژه نیمه تمام خط لوله انتقال گاز خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سناتور محمد عبدالقادر رئیس کمیته مجلس سنای پاکستان در امور نفت با اعلام این خبر اظهار داشت: ظرف مدت دو الی سه هفته آینده رایزنی‌ها در خصوص پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به دلیل خطر ناشی از تحریم‌های آمریکا با تأخیر بسیار زیادی مواجه بوده است، این در حالی است که بخش ایرانی این خط لوله تکمیل شده است؛ اما بخش پاکستان همچنان در دست تکمیل است.

پیش از این محمد علی وزیر انرژی دولت موقت پاکستان دو ماه قبل در گفتگو با رسانه‌ها در شهر لاهور از آغاز فعالیت در زمینه تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان خبر داده بود.

وی در این گفتگو به کمبود شدید گاز در کشور اشاره نمود و افزود: در مقایسه با سال گذشته میلادی ما با کاهش 20 درصدی گاز مواجه هستیم، با این وجود دولت تمام تلاش خود برای کنترل قطعی گاز در فصل سرما را به کار خواهد بست.

وی افزود: دولت نمی‌تواند گاز خریداری شده با هزینه‌های بالا را به قیمت کمتر ارائه نماید.

لازم به ذکر است پیشرفت در تکمیل خط لوله انتقال گاز پس از اولتیماتوم یک ساله تهران به اسلام آباد مبنی بر تکمیل این پروژه تا پایان سپتامبر 2024 صورت گرفته است، در این اولتیماتوم به پاکستان هشدار داده شده بود در صورت عدم عمل به تعهدات در خصوص تکمیل این پروژه، ایران به دادگاه‌های داوری بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1