خبر فوری

 
 
توافق احتمالی میان طالبان و ارتش پاکستان
کد خبر :1316928784

17:10 1398/06/09


برچسب ها : ارتش, پاکستان, سوات, طالبان,

ذبیح سواتی مقاله نویس منطقه سوات در مقاله خود مدعی شده است که از برخی منابع طالبان خبرهایی مبنی بر مذاکرات مخفی بین طالبان و ارتش پاکستان به گوش می‌رسد، و بسیاری از افراد مسلح بخش ملاکند، طی توافق مخفی با ارتش پاکستان، به شهرهای خود بازگشته اند.


به گزارش راز نیوز، ذبیح سواتی مقاله نویس منطقه سوات در مقاله خود مدعی شده است که از برخی منابع طالبان خبرهایی مبنی بر مذاکرات مخفی بین طالبان و ارتش پاکستان به گوش می‌رسد، و بسیاری از افراد مسلح بخش ملاکند، طی توافق مخفی با ارتش پاکستان، به شهرهای خود بازگشته اند. اما این درحالی است که خبرهای ضد و نقیضی در این رابطه از سوی طالبان درحال منتشر شدن هستند، طبق گزارش برخی از منابع طالبان، تعدادی از شبه نظامیان این گروهک به پایگاه های نظامی ارتش پاکستان در مناطق سوات و بونیر منتقل شده اند. از طرفی برخی از منابع از ارتباطات ماهواره ای طالبان موجود در مناطق مرزی کنر افغانستان با بونیر و سوات خبر می‌دهند. شبه نظامیان طالبانی که به بونیر و سوات منتقل شده اند درحال رفت و آمد آزادانه هستند و درصورت اطلاع رسانی مردم محلی از حضور طالبان به ارتش، نظامیان وی را مجبور به سکوت می‌کنند. طبق اظهارات منابع آگاه، ابونعمان فرماندهی شبه نظامیان طالبان در بونیر را برعهده دارد.
لازم به ذکر است قبل از این نیز تیم منطقه سوات طالبان در سال 2009 با ارتش پاکستان وارد مذاکرات شده بود، اما ارتش پاکستان از سال 2009 تاکنون مسلم خان سخنگوی طالبان به همراه هیئت مذاکراتی را دستگیر و نزد خود نگاه داشته است.

اما این درحال است که محمد خراسانی سخنگوی طالبان در بیانیه خود با رد کردن مذاکرات با ارتش پاکستان، گفت: این خبرها حامل هیچگونه راستی نیستند.

ارسال نظر

 
1