خبر فوری

 
 
توافق آمریکا و طالبان در آستانه شکست
کد خبر :1203323760

17:50 1399/01/18


برچسب ها : افغانستان, توافق صلح, دولت افغانستان, طالبان, طالبان افغانستان,

طالبان افغانستان به آمریکا هشدار داد که توافق صلح در حال نزدیک شدن به شکست است.


کابل: به گزارش راز نیوز| طالبان افغانستان به آمریکا هشدار داد که توافق صلح در حال نزدیک شدن به شکست است. طالبان افغانستان درباره بقای توافق نامه صلح هشدار داد و گفت: آمریکا متهم به حملات پهبادی و حمله به غیرنظامیان است. در حالی که این حملات توافق نامه صلح را نقض می کند.

علاوه بر این طالبان به دولت افغانستان در مورد به تاخیر انداختن آزادی پنج هزار زندانی طبق توافق نامه هشدار داد. طالبان اعلام کرد حمله به پایگاه و ایست بازرسی های نیروهای امنیتی افغانستان متوقف شده است همچنین هیچ حمله ای به تاسیسات نظامی نیروهای بین المللی و نیروهای افغانستان از طرف طالبان صورت نگرفته است. طالبان به دولت افغانستان و آمریکا هشدار داد در صورت نقض قرار داد حملات بیشتری صورت خواهد گرفت.

طالبان در ادامه خاطر نشان کرد نقض مکرر توافقنامه نه تنها به توافقنامه صدمه می زند، بلکه باعث ایجاد فضای بی اعتمادی می شود. در حالی که شبه نظامیان طالبان مجبور به پاسخ دهی مساوی به این حملات هستند. در این صورت جنگ در افغانستان گسترش خواهد یافت. توافقنامه صلح در حال نزدیک شدن به شکست است. طالبان از آمریکا خواست به طور جدی به توافقنامه صلح عمل کند. همچنین طالبان به متحدانش گوش زد کرد به این توافقنامه پایبند باشند.

طبق توافقنامه در ازای آزادی یک هزار مقام دولتی توسط طالبان، دولت افغانستان پنج هزار زندانی را آزاد می کند. اکنون دولت افغانستان با بهانه های بی جا آزادی این پنج هزار نفر را به تأخیر انداخته است.

از طرفی هم نیروهای آمریکایی در افغانستان ادعای طالبان را رد کردند. ارتش آمریکا نکات نظامی این توافقنامه را حفظ کرده است و ادعای طالبان را در این زمینه بی اساس خواند.

ارسال نظر

 
1