خبر فوری

 
 
تهدید جان بولتون به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران
کد خبر :1783413699

16:02 1397/07/04


جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با هشدار به ایران گفت:در صورتی که ایران تلاش نماید منافع آمریکا،شهروندان و متحدانش را مورد هدف قرار دهد،آمریکا دست به اقدام غیر قابل جبران خواهد زد.


 

نیویورک:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری انگلیسی بی بی سی،جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با هشدار به ایران گفت:در صورتی که ایران تلاش نماید منافع آمریکا،شهروندان و متحدانش را مورد هدف قرار دهد،آمریکا دست به اقدام غیر قابل جبران خواهد زد.

بر اساس این گزارش،این بیانیه جان بولتون تنها ساعاتی پس از سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده است.

در این بیانیه،بولتون گفته است ایران عامل اصلی خون ریزی و تفرقه و نابودی در منطقه خاورمیانه است،اگر رهبران ایران دست از فریب و دروغ برندارند،باید منتظر واکنش های سخت از طرف آمریکا باشند.

وی در سخنرانی خود در اجلاس ضد ایرانی ،خطاب به رهبران ایران گفت: اگر شما مواضع شهروندان آمریکایی و یا متحدان ما را مورد حمله قرار دهید،با پاسخ کوبنده و غیر قابل جبران روبرو خواهید شد.

وی در ادامه گفت:ما اقدامات و فعالیت های ایران را به صورت دقیق تحت نظر گرفته ایم و در صورت نیاز،تحریم های جدید علیه ایران اعمال خواهیم نمود.

جان بولتون از جمله کسانی  است که خواهان حمله نظامی علیه ایران شده بود.

دونالد ترامپ نیز در سخنرانی روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با دفاع از خروج آمریکا از معاهده برجام گفت:رهبران ایران با اقدامات خود باعث افزایش تفرقه،خشونت و نابودی در سطح منطقه شده اند و حقوق کشورهای همسایه و حفظ حدود مرزی را رعایت نمیکنند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت:تحریم های اعمال شده علیه ایران و افزایش فشار اقتصادی،نسبت به اجبار ایران برای حضور پای میز مذاکره موثر خواهد بود.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در سخنرانی خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به سخنان تهدید آمیز ترامپ گفت: گزینه مذاکرات تنها پس از اتمام تهدیدات و تحریم ها علیه ایران،قابل بررسی خواهد بود.هیچ دولت و ملتی را نمیتوان از طریق زور و فشار،به مذاکره کشاند.

ارسال نظر

 
1