خبر فوری

 
 
تهدید تحریم آمریکا به بستن تنگه باب المندب و تنگه هرمز به ایران
کد خبر :1518617409

12:26 1398/02/04


برچسب ها : آمریکا, ایران, تحریم, تهدید,

آمریکا : اگر ایران سعی در بستن تنگه باب المندب و تنگه بندر هرمز را داشته باشد عواقب این عمل بر مسؤولیت خود می باشد.


 

آمریکا : اگر ایران سعی در بستن تنگه باب المندب و تنگه بندر هرمز را داشته باشد عواقب این عمل بر مسؤولیت خود می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده : ایالت متحده طی هشدار به ایران به بستن تنگه باب المندب و تنگه بندر هرمز گفت : ایران با بستن راه دریایی این دو شاه راه ، حماقت بزرگی خواهد کرد و عواقب جدی به همراه خواهد داشت.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری وقت : به گفته یکی از مقامات آمریکایی : ما به ایران هشدار دادیم اگر تنگه های باب المندب و تنگه هرمز را مسدود کند ما به ناچار در مقابل این عمل به ایران پاسخ خواهیم داد.

طبق اطلاعات به دست آمده : پس از اعلام تحریم و ممنوعیت کامل خرید نفت از ایران توسط ایالت متحده آمریکا ، تهران اعلام کرد که از ورود کشتی های بازرگانی و تجاری به تنگه باب المندب و تنگه هرمز جلوگیری به عمل خواهد آورد.

به گفته مقامات آمریکایی : ایران و تمامی کشور های دیگر باید به تعهدات خود مربوط به تنگه های هرمز و باب المندب برای حفظ ترافیک تجارت جهانی حفظ و عمل نمایند و همچنین تهران پس از تحریم صادرات نفت خام توسط ایالت متحده آمریکا از بستن تنگه باب المندب و تنگه هرمز خبرداد.

در روز یکشنبه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در بیاینه ای اعلام کرد که از روز 2 ماه مه ایران حق صادرات نفت خام ندارد و ادامه نخواهد یافت.

ارسال نظر

 
1