خبر فوری

 
تمرینات مشترک مخفی نیروهای دریایی پاکستان و آمریکا
کد خبر :1050559923

13:11 1401/02/06


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تمرینات مشترک نظامی, رزمایش دریایی, رزمایش مشترک, روابط دوجانبه, نیروی دریایی آمریکا, نیروی دریایی پاکستان, کراچی,

براساس جزئیات منتشر شده، دو نیروی دریایی پاکستان و آمریکا درحالیکه جامعه پاکستان، ایالات متحده را به دلیل دخالت در امور سیاسی پاکستان مورد انتقاد قرار می داد، رزمایش مخفی مشترک و مهمی انجام داده اند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| براساس جزئیات منتشر شده در این رابطه، این رزمایش گشت نیروهای دریایی پاکستان و آمریکا زمانی انجام شده است که قشر قابل توجهی از پاکستان، آمریکا را به دلیل اتهاماتی مبنی بر دخالت در امور سیاسی پاکستان، مورد انتقاد تند قرار داده بودند، در همین برهه حساس، دو نیروی دریایی در حال انجام مانور های مشترک در اعماق دریا برای حفاظت از مهم ترین مسیرهای دریایی جهان، مقابله با دزدی دریایی و مبارزه با تروریسم بودند.

طبق گفته کنسولگری آمریکا در کراچی، "یو اس اس گردلی"، "یو اس اس دیوستیر" و "یو اس اس دکسترس" ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده به مدت پنج روز از 19 آوریل الی 23 آوریل (30 فروردین الی 3 اردیبهشت) با نیروی دریایی پاکستان رزمایشی با عنوان "اتحادیه الهام" انجام می دادند.  

این درحالی است که نه تنها روابط عمومی نیروی دریایی ارتش پاکستان در این خصوص هیچگونه بیانیه ای صادر نکرده است، بلکه باوجود تماس خبرگزاری ها، از تایید یا تکذیب این خبر امتناع ورزیده است. سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در این رابطه اظهار داشت که وی هیچگونه اطلاعی در این رابطه ندارد.

ارسال نظر

 
1