خبر فوری

 
 
تمرکز ایالات متحده آمریکا برای آغاز روابط جدید با پاکستان
کد خبر :1767879100

16:27 1398/08/06


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, دونالد ترامپ, روابط دو جانبه, عمران خان,

یکی از مقامات ارشد آمریکایی میگوید: "دولت ترامپ به رایزنی در سطح وسیع تری برای از سر گیری روابط دوجانبه با پاکستان اعتقاد دارد و درپی تغییر شیوه گفتمان مطرح شده توسط باراک اوباما رئیس جمهور پیشین نیز است."


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، یکی از مقامات ارشد آمریکایی میگوید: "دولت ترامپ به رایزنی در سطح وسیع تری برای از سر گیری روابط دوجانبه با پاکستان اعتقاد دارد و درپی تغییر شیوه گفتمان مطرح شده توسط باراک اوباما رئیس جمهور پیشین نیز است." این مقام ارشد آمریکایی که نام وی ذکر نشده است طی گفتگویی با استقبال از "خط داغ" بین فرماندهان ارشد نظامی پاکستان و هند، به دو کشور تاکید کرد تا از این"خط داغ" استفاده کنند. وی در پاسخ به سوالی در رابطه با آغاز برنامه "مذاکرات منظم" واشنگتن با اسلام آباد، گفت: روش مذاکرات منظم روش دیپلماتیک بود که دولت باراک اوباما آن را وضع کرده بود و دولت وی به همان شیوه با دولت اسلام آباد به برقراری روابط پرداخته بود. وی افزود، اگر کمی توجه کنیم، در می‌یابیم که روابط آمریکا با اسلام آباد با عنوان دولت ترامپ، روابطی در سطح عالی هستند که سفر اخیر عمران خان به واشنگتن نیز بیانگر این مدعا است.
لازم به ذکر است دولت باراک اوباما سطوح مختلفی را برای مذاکرات و گفتگو با اسلام آباد ترتیب داده بود که براساس آن در طول یکسال چندین مرتبه گفتگو های دوجانبه ای در سطوح وزارتخانه و دولتی میان دوطرف صورت می‌گرفت. علاوه بر آن، یک گفتگوی دوجانبه جداگانه نظامی نیز میان دو کشور تنها برای گفتگوی نیروهای ارتش دو طرف تشکیل شده بود.
مقام ارشد آمریکایی عنوان داشت، ما براساس تلاش های مشترک برای ارتقاء یک راه حل سیاسی در افغانستان توانسته ایم روابط خود را گسترش دهیم. ما برآنیم تا به راه حلی مناسب برای گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری به منظور تعمق روابط فی ما بین، دستیابیم. وی درپاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات پاکستان علیه تروریسم، گفت: ما براساس برنامه FATF، اقدامات مثبت پاکستان را مشاهده و بررسی کرده ایم، پاکستان برای نجات از فهرست خاکستری ملزم به عملی کردن 27 مورد خواهد بود.

ارسال نظر

 
1