خبر فوری

 
 
تمدید زمان بازپرداخت بدهی های خارجی پاکستان توسط گروه جی 20
کد خبر :883051697

14:05 1399/03/22


برچسب ها : بازپرداخت بدهی, بدهی های خارجی, پاکستان و کشورهای جی20, گروه 20,

گروه اقتصادی کشورهای جی 20 با انتشار بیانیه ای از موافقت این سازمان برای تمدید زمان بازپرداخت بدهی های خارجی پاکستان خبر داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| گروه اقتصادی کشورهای جی 20 با انتشار بیانیه ای از موافقت این سازمان برای تمدید زمان بازپرداخت بدهی های خارجی پاکستان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی درخواست های مکرر پاکستان از سران کشورهای جی 20 مبنی بر ارائه تسهیلات در زمینه بازپرداخت بدهی های خارجی این کشور این سازمان با موافقت با این درخواست دولت پاکستان بازپرداخت بدهی های خارجی از سوی پاکستان را تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر انداخت.

طبق این بیانیه علاوه بر پاکستان کشورهای چاد، اتیوپی و کنگو نیز از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

لازم به ذکر است به دنبال مسدود شدن تمامی مرزهای تجاری پاکستان با کشورهای همسایه در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش قابل توجه حجم تجارت خارجی پاکستان، عمران خان نخست وزیر این کشور از سران کشورهای توسعه یافته به ویژه سران کشورهای گروه جی 20 خواستار ارائه تسهیلاتی در زمینه بازپرداخت بدهی های خارجی شد.

طبق این موافقت نامه پرداخت یکی از اقساط مربوط به بدهی خارجی پاکستان به ارزش 1.8 میلیارد دلار که شامل 1.46 میلیارد دلار رقم اصلی و 323 میلیون دلار سود می باشد تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر افتاد.

همچنین در صورت تمدید مدت بازپرداخت بدهی های خارجی پاکستان، این کشور تا پایان سال جاری میلادی مجاز به دریافت وام از کشورهای خارجی نخواهد بود و صندوق بین المللی پول از قانون مستثنی می باشد.

ارسال نظر

 
1