خبر فوری

 
 
تمایل عربستان سعودی به استفاده از تجارب پاکستان در زمینه طرح های مربوط به مقابله با تغییرات اقلیمی
کد خبر :124960457

12:58 1400/01/14


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, سفیر عربستان سعودی, ملک امین اسلم, نواف بن سعید المالکی,

سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد در دیدار با دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی نسبت به استفاده از تجارب پاکستان در زمینه طرح های مربوط به مقابله با تغییرات اقلیمی و اجرای طرح های مشابه در عربستان سعودی ابراز علاقه نشان داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد در دیدار با دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی نسبت به استفاده از تجارب پاکستان در زمینه طرح های مربوط به مقابله با تغییرات اقلیمی و اجرای طرح های مشابه در عربستان سعودی ابراز علاقه نشان داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد روز جمعه با حضور در دفتر وزارت تغییرات اقلیمی دولت فدرال پاکستان با ملک امین اسلم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر عربستان سعودی در این دیدار با تمجید از طرح نخست وزیر پاکستان با عنوان «پاکستان سبز و پاک» نسبت به اجرای برنامه ها و طرح های مشابه دولت پاکستان در عربستان سعودی ابراز علاقه نشان داد و افزود: از تجارب و همکاری های پاکستان در این زمینه بهره خواهیم برد.

دو طرف در جریان این دیدار در زمینه اجرای طرح های مربوط به توسعه فضای سبز در سطح کشور همچون طرح «سونامی 10 میلیارد درخت»، «ابتکار منطقه حفاظت شده» و «مدیریت پسماند» در عربستان سعودی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ملک امین اسلم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشنهاد عربستان سعودی برای امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حفاظت از جنگل ها، محیط زیست، احیای اکو سیستم، انرژی های تجدید پذیر و حفاظت از آب باران خاطرنشان کرد: امضای این یادداشت تفاهم میان دو کشور، پس از موافقت نخست وزیر امکان پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: عربستان سعودی نسبت به همکاری در زمینه برنامه های زیست محیطی اسلام آباد به ویژه طرح های اخیر همچون پاکستان سبز و پاک و طرح درخت زیتون و برنامه ملی کشاورزی و اجرای طرح های مشابه در عربستان تمایل دارد.

وی در ادامه به سفیر عربستان سعودی نسبت به اعزام گروه های تخصصی به مناطق مختلف ایالت های پاکستان و بازدید از طرح های مربوط به پاکستان سبز و پاک که در این ایالت ها به اجرا درآمده است پیشنهاد داد.

ارسال نظر

 
1