خبر فوری

 
 
تمایل ترکیه به خرید جنگنده های نظامی از پاکستان در پی لغو قرارداد از جانب آمریکا
کد خبر :1433058958

11:19 1400/11/28


برچسب ها : 3 تندر بلاک JF-17 جنگنده, اس 300, اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, جی اف 17,

به دنبال لغو یکجانبه قرارداد فروش جنگنده های اف-35 به ترکیه از جانب آمریکا، منابع آگاه از تمایل آنکارا به خرید جنگنده های نظامی از پاکستان خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال لغو یکجانبه قرارداد فروش جنگنده های اف-35 به ترکیه از جانب آمریکا، منابع آگاه از تمایل آنکارا به خرید جنگنده های نظامی از پاکستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پایگاه خبری Pro Pakistani به نقل از اوراسیا تایمز نوشت: ترکیه در حال بررسی طرح خرید جنگنده بلوک 3 تندر-17 و یا جنگنده چند منظوره نسل 4.5 رادار گریز چنگدو جی-۱۰ از پاکستان است.

گفتنی است به دنبال اقدام یونان رقیب دیرینه آنکارا مبنی بر سفارش جنگنده های رافائل از شرکت داسوی فرانسه، ترکیه نیز به سمت سفارش و خرید جنگنده از پاکستان متمایل شده است.

طبق گفته اوراسیا تایمز؛ روابط بسیار نزدیک ترکیه و پاکستان یکی از دلایل تمایل آنکارا به خرید جنگنده از اسلام آباد می باشد، علاوه بر این ترکیه پس از لغو قرارداد فروش جنگنده های اف-35 از سوی آمریکا سعی دارد با خرید جنگنده از پاکستان موازنه قدرت خود در برابر یونان را حفظ کند.

لازم به ذکر است آمریکا پس از تصمیم جدید ترکیه برای خرید سامانه موشکی «اس۴۰۰» روسیه، آنکارا را تحریم نمود که منجر به لغو قرارداد شرکت آمریکایی لاکهید مارتین مبنی بر فروش 100 فروند جنگنده نسل پنجم F-35 به ترکیه شد.

ارسال نظر

 
1