خبر فوری

 
 
تماس شاه محمود قریشی با وزرای امور خارجه کشورهای «پرو» و «جمهوری دومینیکن»
کد خبر :1283044026

10:28 1398/05/25


برچسب ها : پاکستان و پرو, پرو, جامو و کشمیر, جمهوری دومینیکن, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس های تلفنی جداگانه، با وزرای امور خارجه کشورهای «پرو» و «جمهوری دومینیکن» در خصوص اوضاع کشمیر به رایزنی پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس های تلفنی جداگانه، با وزرای امور خارجه کشورهای «پرو» و «جمهوری دومینیکن» در خصوص اوضاع کشمیر به رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، نستور پوپولیزیو وزیر امور خارجه پرو را از جدیدترین جزئیات مربوط به وضعیت کشمیر آگاه نمود و گفت: دولت هند در حال جنایت علیه مردم کشمیر است و 14 میلیون مردم کشمیر را در منازلشان حبس نموده به صورتی که ذخایر مواد غذایی و مواد دارویی نیز به پایین ترین مقدار خود رسیده است، دولت هند با اقدامات خود امنیت تمام منطقه را دچار خطر کرده که نیازمند واکنش و توجه بیش از پیش جامعه جهانی به این موضوع است.

وزیر امور خارجه «پرو» نیز قول مساعد همکاری با پاکستان و حمایت از مواضع پاکستان را داد.

شاه محمود قریشی همچنین با وزیر امور خارجه «جمهوری دومینیکن» نیز در خصوص مسائل کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در این گفتگو با بیان آخرین وضعیت کشمیر و نقض سنگین حقوق بشر در این منطقه توسط دولت هند گفت: اعمال قانون منع رفت و آمد در منطقه کشمیر باعث کاهش چشمگیر ذخایر مواد غذایی و دارویی کودکان شده است.

وی افزود: دولت هند با مسدود نمودن دسترسی وسایل ارتباطی همچون اینترنت و شبکه های تلفن همراه، در تلاش برای سرکوب نمودن مردم کشمیر است.

وزیر امور خارجه «جمهوری دومینیکن» در این گفتگوی تلفنی ابراز داشت: ما وضعیت منطقه و به ویژه کشمیر را تحت نظر داریم.

ارسال نظر

 
1