خبر فوری

 
 
تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با محمد حنیف آتمر وزیر امور خارجه افغانستان
کد خبر :1939819388

15:34 1400/04/28


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تماس تلفنی, شاه محمود قریشی, محمد حنیف آتمر, وزیر امور خارجه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با محمد حنیف آتمر وزیر امور خارجه افغانستان تماس تلفنی برقرار نمود.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با محمد حنیف آتمر وزیر امور خارجه افغانستان تماس تلفنی برقرار نمود. در این تماس مسائل دو جانبه بین دو وزیر خارجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته وزارت امور خارجه پاکستان مخدوم شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان همتای افغان خود را در جریان اقداماتی که تاکنون توسط نهادهای انتظامی در مورد حادثه 25 تیر 1400 انجام شده است قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان به وزیر امور خارجه افغانستان اطمینان داد که دولت پاکستان تمام اقدامات ممکن برای دستگیری فوری متهمان و محاکمه آنها انجام می دهد که وزارت امور خارجه پاکستان به خوبی از سنت های دیپلماتیک آگاه است.

شاه محمود قریشی گفت : امنیت سفارت و کنسولگری افغانستان در پاکستان بیشتر شده است. ما انتظار داریم که دولت افغانستان با توجه به تلاش های جدی پاکستان در تصمیم خود در مورد فراخواندن سفیر افغانستان و دیپلمات های ارشد تجدید نظر کند.

محمد حنیف آتمر وزیر امور خارجه افغانستان از عمران خان نخست وزیر پاکستان به دلیل علاقه شخصی وی در تحقیقات درباره این حادثه تشکر کرد و از اقدامات مخدوم شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای افزایش امنیت در سفارت و کنسولگری افغانستان تمجید کرد.

محمد حنیف آتمر گفت : افغانستان برای روابط دو جانبه با پاکستان اهمیت ویژه ای قائل است و به ثبات آن متعهد است.

وزرای امور خارجه توافق کردند که روابط را در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک ادامه دهند.

ارسال نظر

 
1