Instant news

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه ای که از سوی شاخه رسانه ای دفتر نخست وزیری منتشر شد، هر دو طرف با اشاره به مذاکرات انجام شده در سال گذشته میان دو کشور در مورد همکاری ها و روابط دوجانبه و مسائل بین المللی و منطقه ای مورد علاقه دو کشور پاکستان و روسیه گفتگو کردند.

عمران خان از بیانیه پوتین ابراز علاقه و استقبال کرد و گفت: اهانت به نام پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) آزادی بیان نیست بلکه نقض آزادی دین است.

نخست وزیر پاکستان گفت که طی سخنرانی های خود در مجمع عمومی، همواره موضوع اسلام هراسی و نفرت علیه مسلمانان را مطرح کرده و جهان را از پیامدهای جدی آن آگاه کرده است.

وی بر تعهد دولت پاکستان جهت تسریع در تکمیل پروژه خط لوله گاز پاکستان تاکید کرد و افزود: روابط دوجانبه پاکستان با روسیه رو به افزایش است و همکاری در تجارت، روابط اقتصادی و بخش انرژی بین دو کشور افزایش قابل توجهی یافته است.

عمران خان و پوتین بر افزایش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف، تبادل هیئت های عالی رتبه و حفظ ارتباط نزدیک در مورد مسائل مربوط به افغانستان توافق کردند.

عمران خان با بیان اینکه افغانستان صلح آمیز برای ثبات منطقه ای بسیار مهم است و با تاکید بر اهمیت احیای دارایی های مالی افغانستان برای رفع نیازهای شدید مردم افغانستان، گفت: افغانستان با چالش های انسانی و اقتصادی وخیمی مواجه است و مردم این کشور در این مقطع حساس، نیازمند حمایت های جامعه جهانی هستند.

نخست وزیر پاکستان در پایان تماس تلفنی گفت که مشتاقانه منتظر سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پاکستان و همچنین سفر خود به روسیه در زمان مناسب است.