خبر فوری

 
 
تماس تلفنی شاه محمود قریشی با ماریس پین
کد خبر :1667350470

15:46 1400/08/10


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان و استرالیا, تجارت, تماس تلفنی, دفاعی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریش وزیر امور خارجه پاکستان با ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا تماس تلفنی برقرار کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریش وزیر امور خارجه پاکستان با ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا تماس تلفنی برقرار کرد. وزیران خارجه دو کشور در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله روابط دوجانبه و وضعیت در حال تحول در افغانستان گفتگو کردند.

شاه محمود قریشی گفت : پاکستان به دنبال تقویت همکاری های دوجانبه با استرالیا در زمینه های اقتصادی، تجاری، آموزشی، دفاعی، کشاورزی و علم و فناوری است. جامعه جهانی باید برای حمایت از مردم افغانستان در زمینه های اقتصادی و بشردوستانه گام های جدی و موثر بردارد. پاکستان برای روابط دوجانبه با استرالیا اهمیت ویژه ای قائل است. روابط دوجانبه بین دو کشور، مراجع تاریخی مشترک، روابط عمومی و دلبستگی به بازی کریکت از عوامل مشترک هستند.

وی افزود : پاکستان به عنوان نزدیک‌ترین همسایه افغانستان، بیشترین ضربه را از ناآرامی‌ها در افغانستان متحمل شده است. ناآرامی‌هایی که پس از 40 سال درگیری، امید به صلح را افزایش داده است. پاکستان در تخلیه 21000 نفر از 37 کشور از افغانستان کمک کرد. بیش از 125000 پاکستانی مقیم استرالیا و بیش از 12000 دانشجوی شاغل در موسسات آموزشی مختلف استرالیا گواهی بر ثبات روابط دوجانبه بین دو کشور است.

وزیر امور خارجه پاکستان همتای استرالیایی خود را از مشکلات سفر دانشجویان پاکستانی شاغل به تحصیل در استرالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا مطلع کرد و بر لزوم بازنگری در توصیه نامه سفر تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از وضعیت کنونی روابط دوجانبه پاکستان و استرالیا، متعهد به تقویت بیش از پیش این روابط شدند و وزیر امور خارجه پاکستان از وزیر امور خارجه استرالیا برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد که از آن تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1