خبر فوری

 
 
تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :38320292

10:26 1401/01/10


برچسب ها : پاکستان و اوکراین, تماس تلفنی, رئیس جمهور اوکراین, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر پاکستان, ولادیمیر زلنسکی,

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|  ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی با ابراز تاسف عمیق نسبت به مناقشه نظامی جاری در اوکراین، بر مواضع پاکستان مبنی بر توقف فوری جنگ در این کشور و حل موضوعات مورد اختلاف از طریق راهکار سیاسی و مذاکره تاکید ورزید.

نخست وزیر پاکستان ابراز داشت: ما همواره برای رساندن صدای فریاد خود به جامعه جهانی در خصوص تاثیرات منفی مناقشات بر کشورهای در حال توسعه در تلاش هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت ارسال کمک های بشر دوستانه برای مردم عامه خاطرنشان کرد: پاکستان تاکنون دو فروند هواپیمای سی 130 حامل کمک های بشردوستانه خود را برای مردم اوکراین ارسال نموده است.

عمران خان در ادامه با اشاره به نشست اخیر شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: وزرای خارجه کشورهای اسلامی حاضر در این نشست نسبت به وضعیت امنیتی و انسانی در اوکراین ابراز نگرانی نمودند و همگی بر پایان فوری درگیری ها تاکید کردند. علاوه بر این کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نسبت به میانجیگری برای آغاز مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در اوکراین اعلام آمادگی نشان دادند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد کشورهای بی طرف همچون پاکستان می توانند در زمینه آتش بس و حل مناقشه از طریق راهکار سیاسی ایفای نقش کنند.

وی همچنین از مقامات اوکراین برای همکاری در زمینه خروج دانشجویان، شهروندان و نیز کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک پاکستان تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1