خبر فوری

 
 
تلاش پلیس ایالت پنجاب برای متوقف نمودن پیاده روی نمادین روز اربعین
کد خبر :1119634082

12:55 1399/07/15


برچسب ها : اربعین حسینی, پلیس پنجاب, خانیوال, شیعیان پاکستان,

پلیس ایالت پنجاب در ادامه سیاست های ضد شیعی خود با بازداشت بیش از 25 تن از جوانان شیعه از اهالی شهرهای کبیر والا و عبدالحکیم از توابع خانیوال تلاش نموده است تا پیاده روی نمادین جاماندگان اربعین را متوقف کند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| پلیس ایالت پنجاب در ادامه سیاست های ضد شیعی خود با بازداشت بیش از 25 تن از جوانان شیعه از اهالی شهرهای کبیر والا و عبدالحکیم از توابع خانیوال تلاش نموده است تا پیاده روی نمادین جاماندگان اربعین را متوقف کند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پلیس شهر عبدالحکیم از توابع خانیوال واقع در ایالت پنجاب پاکستان، شب گذشته با یورش به منازل شیعیان، زنان و کودکان را مورد هتک حرمت قرار داده و چندین تن از جوانان را بازداشت و با خود به همراه بردند.

طبق اعلام منابع آگاه، نیروهای پلیس با دستور مستقیم ظهیر عباس شیرازی معاون کمیساریای خانیوال و محمد علی وسیم افسر پلیس منطقه ای خانیوال منازل شیعیان در شهرهای کبیر والا و عبدالحکیم را مورد یورش قرار داده و تعداد 25 تن از جوانان شیعه را از شهر عبدالحکیم و 4 تن دیگر را نیز از شهر کیبر والا بازداشت نمودند.

منابع آگاه از شهر کبیر والا خبر دادند مقامات پلیس با فراخواندن 4 تن از عوامل افراد سرشناس شیعه به نام های جواد حیدر، عدیل زیدی، مختار حسین و شفقت حسین به بهانه مذاکرات در خصوص تدارکات و امور مربوط به مراسم پیاده روی اربعین تمامی این افراد را بازداشت نمودند، یکی از این افراد به نام عدیل زیدی پس از چند ساعت توسط پلیس آزاد شد، در حالی که سه تن دیگر از شیعیان همچنان در بازداشت به سر می برند.

گفته می شود انوشیروان دستیار کمیسار شهر کبیر والا با فراخواندن این افراد تلاش نمود دستورالعمل های خود در خصوص پیاده روی اربعین را بالاجبار به آنان تحمیل نماید، اما جوانان شیعه با رد دستورات وی اعلام داشتند عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) مایه حیات ماست، اگر در این کشور گروه های ممنوعه حق برگزاری تجمعات را دارند، ما نیز آن را حق مسلم خود می دانیم.

رهبران شیعه با محکوم نمودن اقدام پلیس در بازداشت افراد بی گناه اعلام نمودند پیاده روی نمادین روز اربعین حسینی تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد و توطئه های دشمن برای عدم برگزاری تجمع عزادارن حسینی با شکست مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر

 
1