خبر فوری

 
 
تلاش پاکستان برای نسل کشی شهروندان بلوچ از طریق اهمال در مقابله با شیوع ویروس کرونا
کد خبر :28000389

16:05 1399/01/25


برچسب ها : ارتش پاکستان, بلوچستاان, دولت پاکستان, شهروندان بلوچ, مرز تفتان, ویروس کرونا,

رهبران آزادی خواه بلوچ در بیانیه های مختلفی با اشاره به اقدامات دولت پاکستان در مقابله شیوع ویروس کرونا، اسلام آباد را متهم نمودند که دولت با کم کاری و اهمال در مقابله با ویروس کرونا در ایالت بلوچستان در تلاش است تا مردم این منطقه را تحت یک برنامه نسل کشی خاموش از بین ببرد.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| دکتر مراد بلوچ دبیرکل نهضت ملی بلوچ طی روز های اخیر در بیانی ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر خطرناک توصیف کرده و افزود: این بیماری درحالی جهان را به اشغال خود در آورده است که تمامی کشورها درحال انجام اقداماتی برای رهایی از آن هستند، اما نکته قابل تامل این است که بوی دشمنی با بلوچ در اقدامات دولت پاکستان به مشام می رسد. درحالی که قوم بلوچ قبل از این نیز هدف سیاست مخرب اتخاذ شده توسط دولت پاکستان قرار گرفته، اکنون نیز دولت پاکستان با تحمیل عذاب کرونا علیه بلوچ مشغول به تلاش در زمینه نسل کشی جمعی آنها است. مثال بارز این اقدام عدم انتقال زائران بازگشته از ایران به بیمارستان ها و مراکز قرنطینه موجود در سراسر پاکستان و مستقر کردن آنها در خیمه های هزاره در کویته و تفتان است. در عصر مدرن این تصور که افراد مبتلا به چنین بیماری مهلکی را باید زیر آسمان باز نگاه داشت بسیار دشوار است، درحالیکه حیوانات نیز از مراقبت های پزشکی بهتری برخوردار هستند.

 

 

دکتر مراد در ادامه گفتار خود تصمیم دولت فدرال برای استقرار زائران بازگشته از ایران در مراکز قرنطینه تفتان و کویته درعوض فرستادن این افراد به زادگاه های خود برای اعمال قرنطینه را دسیسه ای برنامه ریزی شده از سوی دولت عنوان کرد و گفت: سرنخ این تصمیم به نسل کشی بلوچ وصل می شود. این ویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیکی علیه ملت بلوچ مورد استفاده قرار گرفته است. طبق اظهارات یکی از مسافران حاضر در تفتان : " تنها از چند تن از زائرانی که از ایران بازگشتند تست کرونا گرفته شد؛ به ما اجازه ادامه سفر به مناطق خود را ندادند، ما همچون زندانیان یک زندان به طور جمعی در یک مکان مستقر بودیم."

 

 

یکی دیگر از مسافران به اسم رونق علی نیز طی شکایت از عدم دسترسی به امکانات پزشکی و غذایی، ابراز داشت: هیچگونه امکاناتی در زمینه اسکان ما در این مرکز نیز وجود ندارد. درحالی که هیچگونه امکانات رفاهی برای زنان و کودکان نیز فراهم نکرده اند. دولت در خواب عمیقی فرو رفته است.

 

 

 

دکتر مراد در ادامه اظهار داشت: درپی جاری بودن روند نسل کشی، قتل و غارت و جنگ، بلوچستان به یک زندان بزرگ مبدل گشته است. از طرفی به غیر از قتل های ارتش، بسیاری از مردم به دلیل حوادث، گرسنگی، بدبختی و بی رحمی نیز جان خود را از دست داده اند که حال نیز با ورود کرونا این آمار افزایش یافته است. بلوچ های ساکن پاکستان، ایران و افغانستان به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند و در چنین شرایطی هیچ فرد منطقی و عادلی از دولت پاکستان خواستار انجام اقدامات جدی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا در بلوچستان را نکرده است. به دلیل عدم جواز ورود انجمن های خیریه و خصوصی به بلوچستان پس از زلزله سال 2013 میلادی در آواران و کیچ، همچنان افراد آسیب دیده از این زلزله بی خانه هستند و از طرفی هدف مظالم ارتش پاکستان قرار گرفته اند.

وی طی درخواستی اظهار داشت: به همین مناسبت من از سازمان های بهداشت جهانی و کمیسیون عالی سازمان ملل برای پناهندگان می خواهم تا سریعا برای پناهندگان بلوچی که در پاکستان، ایران و افغانستان زندگی می کنند، اقدامات لازم را انجام دهند، درصورت عدم انجام این کار، دولت پاکستان درپی ویروس کرونا، بحران بزرگی علیه ملت بلوچ ایجاد می کند.

 

 

دبیرکل نهضت ملی بلوچ با اشاره به ویدیو های منتشر شده در فضای مجازی از بلوچستان، گفت: تمامی این ویدیو ها اشاره می کنند که ارتش پاکستان تمامی امکانات پزشکی از مراکز قرنطینه بلوچستان خارج کرده اند و هدف از این اقدامات جان باختن ملت بلوچ است تا درپی آن دولت فدرال بتواند از بین الملل خیرات دریافت کند؛ که مثال بارز آن پیام ویدیویی اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان است که در حال گدایی از بین الملل برای معافیت وام ها است.

 

حربیار مری: پاکستان به صورت عامدانه ویروس کرونا را در بلوچستان شیوع داده است

حربیار مری رهبر آزادی خواه بلوچ و رئیس «جنبش آزاد بلوچستان» در بیانیه ای در خصوص شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر که دنیا برای مقابله با ویروس کرونا کمر همت بسته و تمامی دولت ها حمایت همه جانبه خود را از کادر درمانی و بیمارستانی خود اعلام نموده اند، دولت پاکستان افراد مشکوک به بیماری کرونا که از ایران داخل کشور شده اند را عامدانه در منطقه تفتان(مرز میرجاوه) تحت قرنطینه قرار داده است.

وی افزود: دولت پاکستان به جای آنکه افراد مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا را در مراکز مناسب و مجهز قرنطینه نماید آنها را در کمپ های ساده و عاری از هرگونه امکانات بهداشتی و پزشکی نگهداری می کند و پزشکان و عوامل کادر درمانی حتی از پیش پا افتاده ترین امکانات پزشکی نیز محروم هستند و این باعث شیوع ویروس کرونا در سرتاسر بلوچستان شده است.

حربیار مری خاطرنشان کرد: پزشکان مراکز درمانی و بیمارستان های بلوچستان که تا دیروز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا حضور داشتند، در حال حاضر در اعتراض به کمبود شدید امکانات پزشکی به خیابان ها آمده اند و تاکنون 12 پزشک مراکز درمانی بلوچستان نسبت به مقابله با کرونا متعهد شده اند اما این در حالی است که این افراد از کمترین لوازم پزشکی بی بهره هستند.

روز گذشته تمامی پزشکان معترض به کمبود لوازمات پزشکی توسط پلیس سرکوب و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و 150 تن از آنان بازداشت و برای آنان تشکیل پرونده گردید.

بر اساس قوانین بین المللی تامین امکانات اولیه منطقه اشغال شده بر عهده دولت اشغال کننده است اما پاکستان همواره قوانین بین المللی را زیر پا نهاده است و هر زمان که بلوچستان دچار بلایای طبیعی شده دولت پاکستان مردمان آن را به حال خود رها نموده است.

بلوچستان به علت اشغال توسط دولت اشغالگر پاکستان همواره از امکانات اولیه زندگی و رفاه محروم مانده است در حالی که این ایالت از منابع طبیعی مختلفی همچون گاز، طلا، مس و دیگر منابع معدنی برخوردار است که توسط پاکستان و چین مورد غارت قرار گرفته است و بیشتر مردم بلوچستان در حال گذراندن زندگی روزمره خود با شرایط زیر خط فقر هستند.

منطقه بلوچستان از لحاظ وضعیت نوزادان نومولود در فهرست بدترین مناطق قرار دارد به صورتی که بیشتر نوزادان و مادران این منطقه به علت کمبود شدید مواد غذایی و سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند، دولت پاکستان نه تنها یک بخش ویژه و یا یک قبیله را هدف ظلمات خود قرار داده بلکه مردم تمام نقاط بلوچستان را مورد ظلم و ستم قرار داده است.

چند نکته قابل توجه

در کشوری که تروریست ها در هتل های 5 ستاره اسکان داده می شوند در آنجا ظلم علیه انسانیت دور از انتظار نیست و نکته تعجب انگیز و خنده آور این است که پاکستان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

پاکستان با همراهی شرکت های چینی در حال غارت امکانات و منابع بلوچستان است، بر اساس برآوردهای صورت گرفته در حال حاضر ذخایر گازی بلوچستان معادل ارزش یک تریلیون دلار می باشد و در این شرایط آیا جامعه جهانی نباید به تلاش برای نجات بلوچستان از دولت فاشیست و ظالم پاکستان تلاش نماید؟

در حال حاضر پاکستان از سوی جامعه جهانی به دلیل اقدامات مختلفی در بلوچستان همچون آزمایش هسته ای، به آتش کشیدن کامل یک روستای مسکونی، استفاده از گروه های مرگ جهت سرکوب و کشتار مردم بلوچ، ربودن شهروندان بی گناه بلوچ، تجارت اعضای بدن شهروندان کشته شده بلوچ، نسل کشی هزاران تن از شهروندان بلوچ، ایجاد بخش های ویژه جهت اذیت و آزار و تجاوز به زنان بلوچ، غصب مزارع کشاورزی مردم بلوچ، استخراج و انتقال غیرقانونی گاز از بلوچستان به ایالت پنجاب مجرم شناخته شده است، آیا جامعه جهانی وظیفه ندارد از طریق بستر سازمان ملل متحد علیه اینگونه جنایات دست به اقدام زند؟!

ارسال نظر

 
1