خبر فوری

 
 
تلاش پاکستان برای دلجویی از آمریکا به دلیل عدم شرکت در کنفرانس دموکراسی
کد خبر :1805992495

18:21 1400/09/24


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تماس تلفنی, روابط دوجانبه, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, معاون وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان, وندی شرمن,

منابع خبری اظهار داشتند که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور دلجویی از ایالات متحده آمریکا به دلیل عدم شرکت اسلام آباد در کنفرانس دموکراسی، طی تماس تلفنی با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا صحبت و توضیحاتی در مورد موضع پاکستان در این زمینه ارائه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع خبری اظهار داشتند که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور دلجویی از ایالات متحده آمریکا به دلیل عدم شرکت اسلام آباد در کنفرانس دموکراسی، طی تماس تلفنی با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا صحبت و توضیحاتی در مورد موضع پاکستان در این زمینه ارائه کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این تماس تلفنی آمریکا را متقاعد کرده است که شرکت نکردن پاکستان در کنفرانس دموکراسی به میزبانی ایالات متحده به معنای ملحق شدن پاکستان به یک بلوک خاص و عدم تمایل اسلام آباد برای روابط دوجانبه با واشنگتن نمی باشد.

قریشی خاطر نشان کرد که پاکستان در سیاست قدرت کشورهای بزرگ شرکت نخواهد کرد.

براساس گزارش رسانه های پاکستان، شاه محمود قریشی تایید کرد که دو روز پیش با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا صحبت کرده بود، اما با وجود تنش های ظاهری، او به خبرنگاران در اسلام آباد گفت که از گفتگوی خود با معاون وزیر امور خارجه آمریکا "راضی" است.

وی افزود: خوشحالم از اینکه وندی شرمن تمایل خود برای روابط با پاکستان فراتر از امور افغانستان را ابراز داشته است و این یک اتفاق مثبت است.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطر نشان ساخت که از آمریکا درخواست کرده است تا پاکستان را دچار مشکل نکند. وی اظهار داشت: ما می دانیم که آمریکا یک کشور مهم است و خواهد بود، روابط ما پستی و بلندی های زیادی داشته اند اما زمانیکه دو کشور همکاری می کنند به نفع دو کشور می باشد، جهان عملکرد پاکستان در زمینه صلح در افغانستان را به رسمیت شناخته است.

ارسال نظر

 
1