خبر فوری

 
 
تلاش های پیاپی وزیر امور خارجه پاکستان برای حل مسئله کشمیر
کد خبر :665339680

19:30 1397/09/25


برچسب ها : پاکستان, هند, کشمیر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور حل مسئله کشمیر و نشان دادن ظلم های انجام شده در آن توسط ارتش هند نامه های جداگانه ای به سازمان ملل متحد، سازمان حقوق بشر و دبیر کل او آی سی ارسال کرده است.


شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور حل مسئله کشمیر و نشان دادن ظلم های انجام شده در آن توسط ارتش هند نامه های جداگانه ای به سازمان ملل متحد، سازمان حقوق بشر و دبیر کل او آی سی ارسال کرده است. گفتنی است که جنایات و نقض حقوق بشر هند در کشمیر از 70 سال گذشته تاکنون ادامه دارد. طی این 70 سال، هند در کشمیر مرتکب جنایات زیادی شده است.

محمود قریشی طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت : طی این 70 سال جنبش آزادی کشمیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است، اما هیچ ظلم و جنایتی نتوانسته است تاکنون عزم و اراده آزادی مردم را سرکوب کند. ارتش هند نیز به منظور سرکوب آزادی خواهی مردم کشمیر از هرگونه تکنیکی استفاده کرد اما تاکنون موفق به سرکوبی مردم نشده است .
پس از شهادت برهان وانی، این جنبش به اوج قدرت خود رسیده است.

وی ادامه داد و گفت : اکنون جنبش آزادی کشمیر به قدرتی دست یافته است که دیگر قابل کنترل نیست. برخی از افسران ارتش هند نیز به این نکته اعتراف کرده اند، اما این درحالی است که هند از موضع خود عقب نشینی نمی کند. لجاجت هند در مورد کشمیر تاکنون منجر به جان باختن تعداد زیادی از مردم کشمیر شده است. سازمان ملل متحد نیز گزارشی در رابطه با جنایات و نقض حقوق بشر هند در کشمیر منتشر کرده است، اما هند در عوض قبول کردن جنایات خود، گزارش سازمان ملل متحد را رد کرده است.

محمود قریشی اذعان داشت که طی تیراندازی ارتش هند در کشمیر اشغالی در روز گذشته علاوه بر جان باختن 14 کشمیری، 300 تن نیز زخمی شده اند. از اولویت های جامعه جهانی پیگیری جنایات هند در کشمیر نیست، اما چگونه جامعه جهانی می تواند تا این حد بی حس و بی تفاوت باشد.


بیش تر بدانید :

لازم به ذکر است که جمعیت کشمیر به 3 دسته تقسیم می شود : دسته اول افرادی هستند که خواهان الحاق کشمیر به هند هستند، دسته دوم افرادی که خواستار الحاق کشمیر با پاکستان هستند و دسته سوم خواهان آزادی و استقلال کامل کشمیر هستند. این درحالی است که جنبش آزادی کشمیر نیز توسط پاکستان تشکیل و در کشمیر علیه ارتش هند درحال فعالیت است. ناگفته نماند ک جنبش آزادی کشمیر تشکیل شده توسط سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI  است .

ارسال نظر

 
1