خبر فوری

 
 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از بی بی سی اردو،سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود گفته است که دادستان کل عربستان سعودی سعی دارد که حکم اعدام برای این پنج زندانی سیاسی را صادر کند.

طبق این گزارش،پرونده این افراد در دادگاه های خصوصی و مخفی ضد تروریستی در حال دادرسی است.

طبق گفته های فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی، "اسرا الغمغام " اولین زندانی سیاسی خواهد بود که به احتمال فراوان دار به مجازات آویخته خواهد شد.

آنان در مورد خبرهای در حال گردش در رسانه های اجتماعی عربستان مبنی بر انجام حکم اعدام،اظهار تردید کرده و این خبرها را تائید نکرده اند.

مدیر خاورمیانه دیده بان حقوق بشر سارا واتسن،در این گزارش خود گفته است که اسرا الغمغام به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و شوراندن معترضعین علیه حکومت در زندان این کشور به سر میبرد.

وی گفت که حکم اعدام به طور کلی امری بسیار ناپسندیده و منفور است و صدور چنین حکمی آن هم برای شخصی مانند اسرا،نهایت ظلم و بیداد است.

دولت عربستان نیز تاکنون هیچ پاسخی،به درخواست تجدید نظر این احکام صادره نداده است.

اسرا الغمغام از فعالان شیعه ضد حکومتی است که هم اکنون خود و همسرش هردو در بند حکومت به سر میبرند.

در حال حاضر نیز به دلیل مسائل حقوق بشر و عدم رعایت آن از سوی دولت سعودی،تنش هایی بین دولت عربستان و کانادا به وجود آمده است.

عربستان،دولت کانادا را پس از اظهار نگرانی در مورد دستگیری های سیاسی و مذهبی صورت گرفته در سعودی ،به مداخلت در امور داخلی این کشور متهم کرده است و خواستار قطع روابط دیپلماتیک با کانادا شده است که پس از خروج سفیر کانادا از عربستان،تمامی پروازهای ایرلاین سعودی به مقصد تورنتو نیز متوقف شده اند.

با این وجود کانادا اعلام کرده است که برای حقوق انسانها،ساکت نخواهد نشست.

ارسال نظر

 
1