خبر فوری

 
 
تقویت مناسبات دوجانبه محور رایزنی وزرای خارجه پاکستان و دانمارک
کد خبر :340242528

14:38 1401/06/31


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و دانمارک, پاکستان و سازمان ملل متحد, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه دانمارک,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه 77 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزیر امور خارجه دانمارک دیدار کرد .


نیویورک: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه 77 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزیر امور خارجه دانمارک دیدار کرد که در این بین در مورد مناسبات روز افزون دوجانبه در زمینه امور اقتصادی تبادل نظر صورت گرفت.

وزرای خارجه دو کشور پاکستان و دانمارک تمایل خود برای ادامه دادن به همکاری های نزدیک جهت تقویت بیشتر روابط دوجانبه را ابراز داشتند.

بلاول بوتو با بیان اینکه پاکستان برای دانمارک به عنوان یک شریک مهم دوجانبه و همچنین یکی از اعضای کلیدی اتحادیه اروپا ارزش قائل است، عزم خود برای مستحکم تر نمودن بیشتر روابط سیاسی، گسترش مناسبات اقتصادی و افزایش همکاری های آموزشی با دانمارک را ابراز داشت .

وی تاکید کرد که بین الملل نباید افغانستان را تنها بگذارد و باید برای مقابله با وضعیت وخیم انسانی که افغانستان با آن موجه است، گرد هم آیند. روند ارسال کمک های بشر دوستانه به افغانستان از سوی پاکستان ادامه دارد.

او در ادامه به جنایات در حال انجام در جامو و کشمیر نیز اشاره کرد.

وزیر خارجه دانمارک در این بین گفت: دانمارک مایل است پاکستان را از نظر اقتصادی به ویژه در بخش انرژی های تجدید پذیر وارد کند و شرکت های دانمارکی مشتاق ورود به بازار انرژی های تجدید پذیر در پاکستان هستند.

ارسال نظر

 
1