خبر فوری

 
تقویت روابط دوجانبه محور دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای اسلوونی
کد خبر :1531884587

16:15 1400/07/01


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و اسلوونی, شاه محمود قریشی, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با آنزه لوگا وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با آنزه لوگا وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار کرد. طرفین در این بین در زمینه تقویت روابط دوجانبه از طریق تبادل هیئت های عالی رتبه توافق و در زمینه مناسبات دوطرفه و وضعیت فعلی افغانستان به رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی با بیان اینکه اسلوونی کشور مهم اتحادیه اروپا است، از اهمیت روابط با اسلوونی برای پاکستان گفت و به وزیر امور خارجه اسلوونی بابت دستیابی به ریاست اتحادیه اروپا تبریک گفت و افزود: افغانستانی با ثبات و صلح آمیز به نفع پاکستان و منطقه است.

قریشی ضمن ابراز امیدواری از اینکه دولت جدید تشکیل شده در افغانستان جامع باشد، خاطر نشان ساخت که پاکستان نقش خود را برای برقراری صلح در افغانستان تحت مسئولیت مشترک ایفا خواهد نمود. در صورت خراب شدن اوضاع، همه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. پاکستان حامی حل مسالمت آمیز سیاسی در افغانستان است. باتوجه به بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان، جامعه بین المللی باید اقدامات موثری را برای کمک به افغان ها انجام دهد.

وی در ادامه همتای اسلوونی خود را از دیدار و گفتگوهای صورت گرفته با مقامات بین المللی و وزرای امور خارجه کشور های اروپایی مطلع ساخت و افزود: پاکستان بیش از 14 هزار تبعه کشورهای دیگر به صورت امن از افغانستان خارج کرد.

ارسال نظر

 
1