خبر فوری

 
تقدیم استوارنامه های سفرای شش کشور به دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :529745772

18:00 1401/07/11


برچسب ها : استوارنامه, پاکستان و زیمبابوه, پاکستان و سنگال, پاکستان و فنلاند, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, زیمبابوه, سفیر بلژیک, سفیر دانمارک, سفیر زیمبابوه, سفیر سوئیس, سفیر هلند, هلند, کاخ ریاست جمهوری,

سفرای کشورهای هلند، دانمارک، بلژیک، سوئیس، فنلاند، زیمبابوه و سنگال در مراسمی که در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد برگزار شد، استوارنامه دیپلماتیک خود را به دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور تقدیم و بصورت جداگانه با وی دیدار و گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفرای کشورهای هلند، دانمارک، بلژیک، سوئیس، فنلاند، زیمبابوه و سنگال در مراسمی که در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد برگزار شد، استوارنامه دیپلماتیک خود را به دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور تقدیم و بصورت جداگانه با وی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هانی فوکال دی وریس سفیر هلند بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: هلند دومین مقصد صادراتی محصولات پاکستانی در اتحادیه اروپا می باشد و امید است که هلند به حمایت خود از پروژه GSP Plus پاکستان ادامه دهد.

وی طی دیدار با یاکوب لینولف سفیر دانمارک، خواستار توسعه روابط همه جانبه میان پاکستان و دانمارک از جمله تسهیل سفر میان دو کشور جهت پیشبرد روابط اقتصادی و عمومی شد و بیان کرد: شرکت های فناوری پاکستانی می توانند خدمات و محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه خود را به دانمارک عرضه کنند.

دکتر عارف علوی در پی دیدار با جورج اشتاینر سفیر سوئیس با بیان اینکه پاکستان برای همکاری با سوئیس در زمینه های اقتصادی، تجارت، توسعه اجتماعی_اقتصادی و کمک های بشردوستانه ارزش زیادی قائل است، گفت: شرکت های سوئیسی می توانند در بخش گردشگری پاکستان سرمایه گذاری کنند و پاکستان پتانسیل زیادی برای جذب گردشگران از سراسر جهان دارد.

در ادامه این دیدارها رئیس جمهور پاکستان طی نشست با هانو رپاتی سفیر فنلاند، بر لزوم افزایش حجم تجارت دوجانبه میان پاکستان و فنلاند تاکید کرد و گفت: نیاز قابل توجهی برای توسعه روابط اتاق های بازرگانی میان دو کشور وجود دارد.

وی همچنین طی دیدار با سپهبد بازنشسته مارتین چیدوندو کمیساریای عالی زیمبابوه گفت: پاکستان بر ضرورت افزایش همکاری با زیمبابوه در بخش های کشاورزی، دارویی و دفاعی تاکید دارد.

دکتر عارف علوی در پایان این نشست ها با سالیو نیانگ دینگ سفیر سنگال دیدار و از روابط عالی میان دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: پاکستان، سنگال را کشوری مهم در منطقه غرب آفریقا می داند

رئیس جمهور پاکستان سفرا را در جریان سیل های فاجعه بار اخیر ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای قرار داد همچنین پاکستان با تغییرات اقلیمی با ظاهر سیل های غیرعادی، آتش سوزی جنگل ها، امواج گرما و خشکسالی مواجه است.

وی در پایان از حمایت مستمر جامعه جهانی از پاکستان در جریان سیل اخیر تشکر کرد و گفت: امید است که جامعه بین المللی حمایت خود را برای امداد رسانی و بازسازی زیرساخت های ویران شده بر اثر سیل، افزایش دهد.

ارسال نظر

 
1