خبر فوری

 
 
تقدیر نخست وزیر پاکستان از کمک‌های ارسالی آذربایجان به سیل زدگان پاکستانی در گفتگوی تلفنی با الهام علی‌اف
کد خبر :1151487161

10:58 1401/06/16


برچسب ها : الهام علی اف, پاکستان و آذربایجان, رئیس جمهور آذربایجان, سیل زدگان, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور آذربایجان از کمک‌های ارسالی این کشور برای مردم سیل زده پاکستان تقدیر نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور آذربایجان از کمک‌های ارسالی این کشور برای مردم سیل زده پاکستان تقدیر نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز چهارشنبه با الهام حیدر علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اختصاص مبلغ 2 میلیون دلار از جانب آذربایجان برای کمک به مردم سیل زده پاکستان ابراز داشت: پاکستان در دوران باران‌های مون سون بیش از میزان مورد انتظار تحت تأثیر باران‌های شدید و سیل‌آسا قرار گرفت که باعث تلفات وسیع جانی و خسارت‌های گسترده به منابع درآمدی مردم و زیرساخت‌های شهری شد، بر همین اساس امکان انجام عملیات امدادرسانی به مردم حادثه دیده و انتقال آنان به نقاط امن با محدودیت بالایی مواجه بود.

محمد شهباز شریف در بخش دیگری از اظهارات خود بر عزم پاکستان برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه با آذربایجان در زمینه انرژی و دیگر بخش‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مردم دو کشور دارای روابط دیرینه مذهبی، فرهنگی و تاریخی هستند خاطرنشان کرد: پاکستان و آذربایجان در بسترهای مختلف بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای از مواضع یکدیگر حمایت نموده‌اند و آذربایجان یکی از اعضای مهم گروه روابط سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر است.

ارسال نظر

 
1