خبر فوری

 
 
تقدیر سفیر افغانستان در اسلام آباد از خدمات پاکستان
کد خبر :1296874892

11:02 1397/08/24


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان, عمر ذاخیل وال,

افزایش مناسبات و همکاری میان دو کشور باعث خواهد شد حوادثی همچون قتل طاهر خان داور متوقف گردد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو نیوز،دکتر عمر ذاخیل وال سفیر افغانستان در اسلام آباد طی سخنانی اظهار داشت:دولت کابل در حال تلاش برای برپایی امنیت در افغانستان و منطقه است و بر همین اساس در نشست صلح افغانستان در مسکو حضور پیدا کرد و در آینده نیز از هرگونه اقدام برای برپایی امنیت در افغانستان استقبال خواهیم نمود.

وی افزود:ترس و عدم اعتماد میان دو کشور در حال خاتمه یافتن است و روابط دو کشور رو به بهبود است،افزایش مناسبات و همکاری میان دو کشور باعث خواهد شد حوادثی همچون قتل طاهر خان داور متوقف گردد.

وی با ابراز تاسف نسبت به قتل سمیع الحق رهبر حزب جمعیت علمای اسلام اظهار داشت:افراد بسیاری برای برپایی امنیت،جان فشانی نموده اند،مردم پاکستان 40 سال از صمیم قلب،به شهروندان افغانستانی جا و مکان داده اند و خدمات بسیاری را در حق آنان انجام داده اند که به هیچ وجه قابل فراموش نیست،پاکستان خانه دوم افغان هاست.

وی گفت:مهاجران افغانستان در تجارت پاکستان و دیگر امور،نقش خود را ایفا نموده اند،دولت پاکستان به جای اعطای تابعیت به مهاجران افغان،برای حل معضل افغانستان تلاش نماید تا شهروندان افغان بتوانند به منازل خود بازگردند.

ارسال نظر

 
1