خبر فوری

 
تفاهم عربستان سعودی و هند در زمینه همکاری علیه تروریسم / سفر مقامات ارشد سعودی به پاکستان
کد خبر :1146665525

15:53 1397/12/22


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, تفاهم, عربستان سعودی, همکاری, هند,

طی سفر عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به کشور هند ، طرفین تصمیم به تشکیل شورای همکاری راهبردی برای مقابله با تروریسم گرفتند.


 

به گزارش راز نیوز، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی طی سفری کوتاه روز دوشنبه وارد دهلی نو شده و با همتای هندی خود سشما سوراج و نخست وزیر این کشور نریندر مودی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ها طرفین تصمیم به تشکیل شورای همکاری راهبردی برای مقابله با تروریسم گرفتند.

سشما سوراج در این دیدار با عدم ذکر نام کشور پاکستان گفت : ما باید به طور فوری آماده مبارزه با تروریسم شویم.
هند با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه پاکستان و سعودی در زمینه اقتصادی، از عربستان سعودی خواستار ایفای نقش میانجیگری میان طرفین شد و افزود : پاکستان باید هرچه سریعتر به حمایت از گروه های مسلح جامون و کشمیر پایان دهد. نیروهای مسلح کشمیر هند، برای آزادی و جدایی از هند جنگی علیه دولت هند را از سال 1989 میلادی آغاز کرده اند.

هند طی اتهاماتی ابراز داشته است که کشور پاکستان نه تنها به گروه های مسلح آموزش نظامی می‌دهد، بلکه از آنها حمایت نیز می کند. این درحالی است که پاکستان در پاسخ به این اتهام گفته است که ما تنها در زمینه های اخلاقی و دیپلماتیک از مردم کشمیر حمایت می کنیم.

قابل ذکر است که طی سفر ولیعهد عربستان سعودی در ماه گذشته به هند، پیشنهاد همکاری اطلاعاتی و دیگر موارد را به مقامات این کشور داده بود. گفته می شود که این پیشنهاد به عنوان جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی ابراز داشته شده بود.

 


لازم به ذکر است که وزیر امور مذهبی پاکستان پیر نور الحق قادری طی گفتگو در رابطه با روابط پاکستان و عربستان سعودی در زمینه حج و زیارت گفت : نخست وزیر پاکستان عمران خان طی سفر ولیعهد سعودی به پاکستان، درخواستی کرده بود که تحت این درخواست، مقامات عالی رتبه سعودی ماه آینده با حضور در فرودگاه های اسلام آباد، لاهور، پیشاور و کراچی، و بازدید از آن اقدامات مهاجرت را در همان جا انجام خواهند داد.

ارسال نظر

 
1