خبر فوری

 
تغییرات در کابینه دولت پاکستان/ شیخ رشید به عنوان وزیر کشور منصوب شد
کد خبر :692236684

14:03 1399/09/21


برچسب ها : اعجاز احمد شاه, اعظم خان سواتی, دولت پاکستان, شیخ رشید احمد, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان, وزیر مبارزه با مواد مخدر, وزیر کشور پاکستان,

نخست وزیر پاکستان طی احکام جداگانه چند تن از وزرای کابینه خود همچون وزارت خانه های کشور، راه آهن و مبارزه با مواد مخدر را تغییر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان طی احکام جداگانه چند تن از وزرای کابینه خود همچون وزارت خانه های کشور، راه آهن و مبارزه با مواد مخدر را تغییر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان طی حکمی شیخ رشید احمد وزیر راه آهن دولت فدرال پاکستان را به عنوان وزیر جدید کشور دولت پاکستان منصوب نمود.

علاوه بر این اعظم خان سواتی وزیر مبارزه با مواد مخدر دولت پاکستان به جای شیخ رشید احمد مسئولیت وزارت راه آهن پاکستان را عهده دار شد و اعجاز احمد شاه سرتیپ بازنشسته ارتش که تاکنون وزارت کشور را بر عهده داشت به عنوان وزیر مبارزه با مواد مخدر دولت فدرال پاکستان منصوب شد.

همچنین دکتر عبدالحفیظ شیخ دستیار مالی نخست وزیر پاکستان نیز امروز طی مراسمی که در کاخ ریاست جمهوری برگزار گردید، به عنوان وزیر فدرال خزانه داری سوگند یاد کرد.

لازم به ذکر است کابینه حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان که تنها سه سال از آغاز تشکیل آن می گذرد تاکنون سه مرتبه شاهد تغییرات اساسی بوده است، دولت پاکستان پیش از این نیز در ماه آوریل سال جاری با دگرگونی مختلفی روبرو شد.

نخست وزیر پاکستان در احکام جداگانه ای در ماه آوریل سال جاری خسرو بختیار وزیر امنیت غذایی و تحقیقات را از منصبش برکنار و وی را به عنوان وزیر امور اقتصادی منصوب کرد، حماد اظهر وزیر امور اقتصادی نیز از سوی نخست وزیر پاکستان به عنوان وزیر صنعت و فخر امام رئیس کمیته کشمیر به عنوان وزیر امنیت غذایی و تحقیقات منصوب شدند.

طبق گفته کارشناسان و تحلیلگران سیاسی انتصاب شیخ رشید احمد به عنوان وزیر کشور با اهداف و سیاست های خاصی همراه بوده و وی از سوی دستگاه های حکومتی پشت پرده و سازمان های امنیتی پاکستان ماموریت یافته است تحرکات احزاب اپوزیسیون موسوم به جنبش دموکراتیک پاکستان را رصد و سرکوب نماید.

وی اخیرا در اظهارات خود از احتمال حمله تروریستی همزمان با برگزاری تجمع ضد دولتی احزاب اپوزیسیون در لاهور خبر داد و نسبت به حفظ تدابیر امنیتی برای حفاظت از سران جنبش دموکراتیک پاکستان هشدار داده بود.

گفتنی است ایجاد فضای رعب و وحشت نسبت به انجام عملیات تروریستی همزمان با تحرکات احزاب اپوزیسیون و برگزاری تجمعات ضد دولتی اهرمی از سوی دستگاه های امنیتی برای سرکوب این تجمعات می باشد.

پیش از این نیز اعجاز احمد شاه وزیر اسبق کشور طی سخنانی با اشاره به هدف قرار گرفتن سران احزاب و جنبش های مخالف حکومت در دولت های گذشته توسط طالبان افغانستان و پاکستان گفت: این اقدامات واکنشی بود از سوی طالبان به نمایندگی از دولت نسبت به مخالفان خود، بنابراین من به تمامی مخالفان دولت هشدار می دهم که بر سر عقل بیایند.

 

ارسال نظر

 
1