خبر فوری

 
تغییر موضع عاصمه حدید از گفته های خود در رابطه با اسرائیل
کد خبر :1955350430

14:20 1397/08/23


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, رژیم صهیونیستی, فلسطین,

با واکنش غیر مثبت مردم به سخنرانی عاصمه حدید یکی از اعضای حزب تحریک انصاف در مجلس سنای پاکستان، وی از موضع خود که در اثبات و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور بوده است بازگشته و آن را تغییر داده است .


با واکنش غیر مثبت مردم به سخنرانی عاصمه حدید یکی از اعضای حزب تحریک انصاف در مجلس سنای پاکستان، وی از موضع خود که در اثبات و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور بوده است بازگشته و آن را تغییر داده است . قابل ذکر است که درحین سخنرانی وی هیچ کدام از احزاب و گروه های سیاسی و مذهبی عکس العملی نسبت به سخنرانی عاصمه حدید نشان نداند و حتی دولت نیز توضیحی در این رابطه ارائه نکرده است. پس از گرم شدن این بحث در فضای مجازی عاصمه حدید از گفته خود بازگشت اما با تغییر موضع وی در این رابطه همچنان بحث جریان دارد و کلیپ سخنرانی او نیز در مجلس ملی پاکستان ضبط و ذخیره شده است. عاصمه حدید در پی انتشار کلیپی از خود در روز دوشنبه اظهار داشت که من هیچ گونه حمایتی از اسرائیل در تاریخ 30 اکتوبر نکرده ام.

وی افزود در تاریخ 30 اکتبر در مجلس ملی بحث هواپیمای اسرائیلی بسیار گرم بود و من نیز گفتم که شما به جای آنکه این جا حرفی بزنید، به فلسطین بروید و در آنجا از جان برادران مسلمان مان در برابر یهود حفاظت کنید. هدف من این بود تا با دراختیار گرفتن راه حلی از ذبح شدن مرد، زن و کوکان مسلمان در فلسطین جلوگیری شود. وی همچنین ابراز داشت که برتر از شخصیت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) هیچ کسی نیست.

اما قابل ذکر است که وی در سخنرانی خود با بیان مثالی اشتباه گفته بود،ما زمانی که بحث از یهود می‌شود برای آنها کلمات ناشایستی به کار می‌بریم اما زمانیکه ما در نماز مان صلوات ابراهیمی قرائت میکنیم در حقیقت يهوديها را نیز شامل این دعای خود میکنیم. همچنین وی اظهار داشته بود که مطابق حکم الهی، بیت المقدس قبله یهود و خانه کعبه قبله مسلمانان است پس باید درگیری در این رابطه به پایان برسد. اما در این اثنا راجه ظفر الحق رهبر حزب مخالف در مجلس ملی گفته بود : قبل از به پایان رسیدن مسئله فلسطین نمی توانیم در رابطه با برقراری رابطه و یا نرمی با اسرائیل حتی فکر بکنیم. وی خطاب به ملت پاکستان گفت : چنین سخنانی در رابطه با اسرائیل برای نخستین بار در مجلس مطرح شده است.

فیصل جاوید یکی از اعضای حزب تحریک انصاف در مجلس خطاب به مردم در ساختمان مجلس گفته بود که حتی فکر آنکه خون ریخته شده برادران فلسطینی مان را معامله بکنیم نیز اشتباه است. حتی برخورد مهربانانه با اسرائیل نیز خیانت به خون برادران مسلمان فلسطینی مان خواهد بود.

گفتنی است وزیر سابق، مشاهد الله خان نیز در سخنرانی خود خطاب به مردم گفت : با سخنرانی هایی با مضمون دوستی با اسرائیل، نباید نسل نوجوان را گمراه کرد، قبل از به پایان رسیدن مسئله فلسطین هرگونه ارتباط با اسرائیل مترادف با خیانت به خون فلسطین مظلوم خواهد بود. حزب مسلم لیگ، نخواهد گذاشت حزب PTI در چنین مقاصد خود پیروز شود.

مفتی محمد قاسم فخری از اعضای جنبش لبیک پاکستان در مجلس ایالتی سند نیز با اشاره به این موضوع در سخنرانی های خود در مناطق مختلف گفت : نخست وزیر باید سیاست های خود را آشکار کرده و توضیح دهد. قبول کردن اسرائیل مترادف با معامله خون وزخمت های مجاهدین و ملت فلسطین خواهد بود. چگونه زن بی بصیرت حزب تحریک انصاف ظلم های بی انتهای اسرائیل بر مردم فلسطین را نمی بیند!؟. پس از سخنرانی عاصمه حدید در مجلس ملی اکنون اعلام رسمی برگزاری جشن عید میلاد پیامبر اکرم مشکوک است.

ارسال نظر

 
1