خبر فوری

 
 
تغییر اجباری موقعیت استقرار ، اما این بار برای ارتش پاکستان در بلوچستان
کد خبر :951599132

16:37 1399/03/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, بلوچستان, جوخه مرگ,

طی حمله و پرتاب سنگ صد ها تن از مردم بلوچ علیه پاسگاه مرزی ارتش پاکستان در منطقه برابچاه، نیروهای ارتش مجبور به فرار از این منطقه شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| خبرهای متعددی از عملیات های ارتش پاکستان در راستای مبارزه با گروه های شبه نظامی بلوچ در ایالت بلوچستان پاکستان نشر می شوند که طی این عملیات ها، نیروهای امنیتی، گاهی تعدادی و گاهی نیز به طور کامل ساکنان روستایی را مجبور به کوچ از محل سکونتشان می کنند، اما این بار، بلوچ ها طی اقدامی در واکنش به حمله اخیر گروه های مسلح بلوچ تحت حمایت ارتش پاکستان که منجر به زخمی شدن یک دختر بچه و کشته شدن مادر وی شده بود، به پاسگاه مرزی نیروهای امنیتی پاکستان حمله کرده و آنها را مجبور به فرار کردند. طی حمله و پرتاب سنگ صد ها تن از مردم بلوچ علیه پاسگاه مرزی ارتش پاکستان در منطقه برابچاه، نیروهای ارتش مجبور به فرار از این منطقه شدند. معترضان عصبانی پس از این حمله و فرار نیروهای امنیتی پاکستان از محل استقرار، پاسگاه را به آتش کشیدند.

قبل از این رسانه های بلوچستان در خبری از تهدید ارتش جمهوری خواه بلوچستان خطاب به ارتش پاکستان خبر داده و در شرح این خبر نوشتند:  چند روز گذشته طی حمله افراد مسلح به منزلی در استان تربت بلوچستان، یک دختر بچه به اسم برمش به شدت زخمی شده و مادر وی به علت شدت جراحات وارده در اثر این حمله مسلحانه، جان باخته بود. پس از آن ارتش آزادی خواه بلوچستان در پیام تویتری در پیام تهدید آمیز خود خطاب به ارتش پاکستان نوشت: نیروهای جوخه مرگ تحت حمایت ارتش پاکستان در حمله ای مسلحانه به منزل یک بلوچ، موجب زخمی شدن دختر بچه و جان باختن مادر وی شدند.

منصور بلوچ رهبر گروه شبه نظامی ارتش جمهوری خواه بلوچ در پیام تویتری نوشت: حمله منطقه دانک، بخشی از سلسله جنایات ارتکابی ارتش پاکستان در بلوچستان است که تاکنون در ادامه این روند، هزاران بلوچ پس از ربایش و اسارت، به قتل رسیده و اجساد آنها در گوشه و کناری رها می شوند. ما نه تنها حمایت کامل از اسلام آباد را داریم، بلکه از سلاح های مدرن، وسایل نقلیه و پشتیبانی کامل مالی نیز برخوردار هستیم.

لازم به ذکر است پس از وقوع این حادثه تلخ ضد بشری، مردم پس از شنیدن صدای تیراندازی خانه را محاصره کرده و موفق به دستگیری فردی به اسم الطاف مزار از اعضای این حمله شدند که وی در اعترافات خود، گفت: گروه آنها وابسته به جوخه مرگ است. پس از آن، اعتراضات گسترده ای در سراسر ایالت بلوچستان پاکستان انجام شد که طبق نظریه برخی تحلیل گران، یورش اخیر مردم خشمگین بلوچ به پاسگاه مرزی ارتش پاکستان از پیامدهای این حمله غیر انسانی و تهدیدات ارتش جمهوری خواه بلوچ بوده است.

ارسال نظر

 
1