خبر فوری

 
تعیین پاداش 10 میلیون دلاری توسط آمریکا برای دستگیری فرمانده داعش خراسان
کد خبر :862109482

13:32 1400/11/22


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, تعیین پاداش, داعش خراسان, دولت طالبان افغانستان, فرمانده داعش خراسان, واشنگتن, کنفرانس مطبوعاتی,

یکی از مقامات دولت آمریکا طی مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد: اگر طالبان بتواند فرمانده داعش خراسان و دیگر اعضای آن را دستگیر کند، آمریکا پاداش 10 میلیون دلاری به طالبان پرداخت خواهد کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | یکی از مقامات دولت آمریکا طی مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد: اگر طالبان بتواند فرمانده داعش خراسان و دیگر اعضای آن را دستگیر کند، آمریکا پاداش 10 میلیون دلاری به طالبان پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: ما با طالبان در زمینه توافقنامه دوحه 2020 در ارتباط بوده و مذاکرات در حال پیشرفت به سمت آن می باشد. ما از طالبان انتظار داریم که آن ها به ما اطمینان دهند که خاک افغانستان بار دیگر به عنوان پایگاهی برای عمالیات های خارجی علیه آمریکا و متحدانش استفاده نخواهد شد.

وی گفت: طالبان متوجه تضمین هایی که داده شده است و در حال مبارزه با داعش خراسان می باشد. ما در این مورد چندین بار با طالبان گفتگو کرده ایم و این گفتگوها در مورد داعش خراسان و توانایی طالبان برای مبارزه با آن بود.

این مقام دولت آمریکا در جواب سوال یک خبر نگار مبنی بر اینکه آیا پاداشی برای دستگیری فرماندهان داعش خراسان توسط آمریکا پرداخت خواهد شد یا خیر، گفت: ما به هر کسی که در مورد دو موضوع محل استقرار غفاری و حمله 26 آگوست (4 شهریور سال 1400) اطلاعاتی به ما ارائه دهد پاداش خواهیم داد.

پیش از این مقامات آمریکایی در مصاحبه با رسانه ها اعلام کردند: اکنون 5 هزار تروریست داعش خراسان در افغانستان حضور دارند که توانایی حمله در سراسر این کشور از جمله مناطق گنجان آبادی را دارا هستند.

ارسال نظر

 
1