خبر فوری

 
 
تعیین تاریخ دیدار احتمالی نخست وزیران پاکستان و هند
کد خبر :424458580

16:39 1398/03/07


برچسب ها : پاکستان و هند, عمران خان, نریندر مودی,

پس از پیروزی حزب بی جی پی هند در انتخابات اخیر و بر عهده گرفتن مجدد زمام نخست وزیری هند توسط نریندر مودی، یخ روابط سرد میان پاکستان و هند در حال ذوب شدن است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز پس از پیروزی حزب بی جی پی هند در انتخابات اخیر و بر عهده گرفتن مجدد زمام نخست وزیری هند توسط نریندر مودی، یخ روابط سرد میان پاکستان و هند در حال ذوب شدن است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روزنامه هندی THE PRINT با انتشار خبری مدعی شده است تاریخ دیدار احتمالی مقامات عالی دو کشور پاکستان و هند تعیین شده است و قرار است نریندر مودی و عمران خان نخست وزیران  هند و پاکستان در تاریخ 23 یا 24 ام خرداد ماه جاری و در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان با یکدیگر دیدار نمایند.

این نخست دیدار میان مقامات دو طرف پس از برعهده گرفتن مقام نخست وزیری توسط عمران خان تلقی خواهد شد و این زمینه مناسبی برای مذاکرات میان مقامات هند و پاکستان جهت حل مسائل شناخته خواهد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی این نشریه هندی، رایزنی ها برای نهایی نمودن این دیدار ادامه دارد و تصمیم نهایی مربوطه نیز به زودی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است پس از پیروزی نریندر مودی در انتخابات اخیر هند، عمران خان علاوه بر انتشار پیام تبریک خطاب به نریندر مودی در صفحه توییتر خود، طی تماس تلفنی با همتای هندی خود پیروزی مجدد وی در انتخابات را به او تبریک گفت.

عمران خان در این دیدار از تمایل پاکستان به مذاکره و گفتگو با دهلی نو برای بهبود مناسبات و گسترش روابط دوجانبه سخن گفت.

ارسال نظر

 
1