خبر فوری

 
تعهد سفیر ایالات متحده آمریکا جهت فراهم کردن تجهیزات به روز به پلیس ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :2022329562

11:10 1401/12/12


برچسب ها : بازرس کل پلیس خیبر پختون خوا, پاکستان و آمریکا, تجهیزات نظامی, دایره مبارزه با تروریسم, دونالد بلوم, روابط دوجانبه, روابط نظامی, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, همکاری نظامی, واشنگتن,

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد در صدر هیئت ماموریت ایالات متحده و بخش بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون INL با اختر حیات بازرس کل ایالت خیبر پختون خوا دیدار کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد در صدر هیئت ماموریت ایالات متحده و بخش بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون INL در دیدار با اختر حیات بازرس کل ایالت خیبر پختون خوا ضمن تعهد به فراهم کردن تجهیزات به روز به پلیس این ایالت، اقدامات انجام گرفته توسط پلیس این ایالت در مبارزه با تروریسم را مورد ستایش قرار داده و تعهد خود برای داشتن حمایت و همکاری کامل را ابراز داشت.

شایان ذکر است در این بین همچنین در مورد فعالیت های مختلف آغاز شده توسط INL در زمینه افزایش نیروی انسانی و کارایی پلیس ایالت خیبر تبادل نظر و گفتگو صورت گرفت.

بازرس کل نیروی پلیس ایالت در این بین گزارشی از برنامه آموزشی نیروی پلیس و سازماندهی مجدد و به روز رسانی دایره مبارزه با تروریسم CTD برای بررسی و کنترل موثر تروریسم بر مبنای علمی ارائه کرده و خاطر نشان ساخت که برای رسیدگی به امور زنان، در هر کلانتری یک میز مجزا فراهم شده است.

دونالد بلوم سفیر آمریکا از طرفی طی سخنرانی در مراسمی به مناسبت راه اندازی فعالیت بازیابی و توسعه اقتصادی ERDA با بودجه ایالات متحده با تاکید بر این امر که ایالات متحده از 75 سال گذشته در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی و آینده روشن جامعه، همکاری سازنده ای با پاکستان داشته است، به روز رسانی و مستحکم نمودن بخش کشاورزی در ایالت را امری بسیار ضروری و مهم برای امنیت غذایی و ثبات اقتصادی عنوان کرد .

وی مدعی شد که برنامه ERDA برای صدها هزار خانواده قربانی سیل و 2 هزار نیروی کار سودمند خواهد بود. او اظهار داشت که دولت ایالات متحده پیش از این پس از سیل 2010 میلادی در زمینه کانال های آبیاری در مناطق به شدت آسیب دیده خیبر پختون خوا کمک کرد و به کشاورزان امکان کشت گندم و جلوگیری از ناامنی غذایی را داد. از سال 2014 میلادی دولت آمریکا به بیش از 1 میلیون آواره در ولسوالی های تازه الحاق شده به ایالت کمک کرده است تا معیشت مبتنی بر کشاورزی را بازسازی کنند.

گفتنی است ERDA یک برنامه پنج ساله است که توسط برنامه توسعه آمریکا با هدف ارتقای نوآوری و قدرت در بخش کشاورزی و رشد اقتصادی در خیبر پختون خوا از طریق ترویج شرکت های کوچک و متوسط اجرا می شود.

ارسال نظر

 
1