خبر فوری

 
تعداد افراد ربوده شده در بلوچستان پاکستان به بیش از چهل و پنج هزار نفر رسید
کد خبر :509851264

16:20 1397/04/24


برای برگرداند این افراد در کویته اعتصاب غذایی هنوز ادامه دارد و این اعتصاب در حال سپری کردن سه هزارو صدو بیستمین روز خود است.


برای برگرداند این افراد در کویته اعتصاب غذایی هنوز ادامه دارد و این اعتصاب در حال سپری کردن سه هزارو صدو بیستمین روز خود است.

به گزارش اختصاصی "راز نیوز" یک جنبش ضد ارتشی پاکستان بنام "جنبش ملی بلوچ" در سال 2002 میلادی تاثیث شد.  شاخه های این حزب در کشور های همچون ایران، افغانستان و امارات وجود دارد. این حزب سیاسی پاکستان توسط بنیانگذار این حزب غلام محمد بلوچ و دبیر کل لالا منیر بلوچ رهبری میشد که هردو این افراد در مارس 2009 میلادی در شهری بنام تربت کشته شدند.

 

برای همایت و همدردی با خانواده های افراد ربوده شده نمایندگی ای تشکیل شد که برای بازگردانی این افراد تلاش میکند. سخنگوی نمایندگی افراد ربوده شده بلوچستان ماما قدیر بلوچ اظهار کرد از چندین دهه نیرو های امنیتی پاکستان و نیرو های وابسته به آنها هزاران افراد بی گناه را برای زیر دست نگه داشتن ربوده اند. تعداد دقیق افراد ربوده شده به بیش از 45 هزار نفر می رسد. دولت پاکستان برای تأمین عدالت این خانواده ها هنوز اقدامی نکرده است.

 

از سال 2000 میلادی تا 2018 میلادی بیش از 45 هزار نفر این حزب توسط گروه های امنیتی ربوده شده و بیش از 10 هزار نفر بعد از ربوده شدن به قتل رسیده اند این درحالی است که بعد از چندی اجساد افراد ربوده شده در بیانبان های اطراف آن منطقه یافت شد. این امر زبان زد خاص و عام است که این افراد توسط نیرو های امنیتی پاکستان و نیرو های مرتبط ربوده شده اند.

 

نیرو های امنیتی بعد از ربودن این افراد آنها را به زندان های مخصوص شکنجه برده و رفتار های غیر انسانی با آنها دارند. این خبر توسط افرادی که توانسته اند از آن زندان ها جان سالم به در ببرند توضیح داده شده است. بعضی از این افراد را بعد از کشتن آنها اجزای بدن افراد را جدا کرده و بفروش می رسانند همه این کار ها برای نادیده گرفتن و قبول نکردن تقاضا جنبش ملی بلوچستان صورت میگیرد. در این هجده سال دولت پاکستان نظاره گر بوده و هیچ کمکی به بلوچ ها نکرده. این اتفاق در دولت مشرف شروع شده و هنوز ادمه دارد.

 

 

ارسال نظر

 
1