خبر فوری

 
 
تظاهرات گسترده در بنگلا دیش ،317 اتوبوس به آتش کشیده شد۔51 نفر زخمی
کد خبر :1364505111

17:27 1397/05/13


تظاهرات گسترده در بنگلا دیش ،317 اتوبوس به آتش کشیده شد۔51 نفر زخمی


 

 

تظاهرات گسترده در بنگلا دیش ،317  اتوبوس به آتش کشیده شد۔51  نفر زخمی

 

 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از سچ نیوز درپایتخت بنگال دیش دانشجویان بنگلادیشی تظاهرات گسترده ای را برگزار کردند علت این تظاهرات کشته شدن ۲ تن از دانشجویان در حادثه تصادف اتوبوس گفته میشود۔ این تظاهرات گسترده با آتش زدن 317  اتوبوس انجام گرفت۔ ناگفته نماند این تظاهرات در حالی برگزار میشود که انتخابات عمومی این کشور نزدیک میباشد و این یک زنگ خطری برای حکومت بنگله دیش تلقی میشود۔

 

این تظاهرات زمانی برگزار شد که در شهر دهاکا یک اتوبوس با  یک موتور سیکلت دانشجویان تصادف کرد که در اثر این تصادف این ۲ تن از دانشجویان جان باختند۔

بعد از کشته شدن این دو دانشجو تظاهرات کنندگان به طور کامل سیستم ترافیک را مختل کرده و در تظاهرات شدیدی  317 اتوبوس را به آتش کشیدند۔ همچنین طبق اطلاعات به دست آمده هنگام آتش سوزی این اتوبوس ها 51 نفر هم زخمی شده اند ۔

ناگفته نماند که قبل از این یک اتوبوس محلی در اثر تصادف جان یکی از دانشجویان را گرفته بود و در همین راستا تظاهارت دانشجویان  در حال برگزاری بود که حادثه دیگری هم رخ افتاد۔ این تصادف موجب افزایش خشم دانشجویان شد و در نتیجه دانشجویان دست به تظاهرتی خشونت آمیز زدند۔تظاهر کنندگان خواستار برخورد جدی با راننده ها میباشند۔

 

 

 

از جانب دیگر وزیر داخلی کشوربنگله دیش  اسد الزمان مطالبات دانشجویان را تسلیم کرده و وعده داده است دولت بنگلا دیش طبق خواسته های  دانشجویان عمل خواهد کرد همچنین در دوره بعدی قانون گزاری قوانین جدید را عملی خواهند کرد۔

 

وزیر داخلی کشور اظهار داشت که ترس ما از این است که این تظاهرات شدید تر بشوند و سمت و سوی دیگری را اختیار کنند چونکه این تظاهارات برای ضعیف کردن حکومت بنگللا دیش صورت گرفته و افراد پشت صحنه این تظااهرات را دستگیر خواهیم کرد۔

 

طبق گفته وی سازمان های قانون گزار شواهد محکمی دارند که حزب اپوزیسیون بنگلا دیش نیشنل پارٹی در این قضایا نقش دارد و به عضوهای دانشجوئی خود برای برگزاری و شرکت این تظاهرات امر کرده است ۔ ولی من از پدر مادران محترم تقاضا میکنم که فرزندان خود را از این تظاهرات دور نگهدارند۔

از جانب دیگر دبیر کل حزب نیشنل پارتی این الزامات را رد کرده و اظهار دارد که حکومت نتوانسته است این تظاهارات خیابانی را مهار کند لذا باید مستعفی بشود۔

 

 

ارسال نظر

 
1