خبر فوری

 
تظاهرات گسترده برای استقلال سیاسی گلگت بلتستان
کد خبر :71415212

17:50 1397/11/03


برچسب ها : احزاب, اعتراض آمیز, تجمع, دانشجویان, سیاسی, گلگت بلتستان, مذھبی,

احزاب سیاسی و مذهبی گلگت بلتستان و دانشجویان این منطقه برای حل دائمی مشکلات سیاسی این منطقه تظاهرات گسترده ای را آغاز نمودند۔


 

تظاهرات گسترده برای استقلال سیاسی گلگت بلتستان

 

احزاب سیاسی و مذهبی  گلگت بلتستان و دانشجویان این منطقه برای حل دائمی مشکلات سیاسی این منطقه تظاهرات گسترده ای را آغاز نمودند۔

 

به گزارش راز نیوز به نقل از سچ نیوز تظاهرات گسترده مردم گلگت بلتستان برای گرفتن حقوق سیاسی مردم این منطقه آغاز شد۔ این تظاهرات اعتراض آمیز در چندین شهربرگزار شد که بزرگترین تجمع در شهر اسکردو و تجمعاتی در شهر کراچی و گلگت برگزار شد۔

 

تظاهرات کنندگان در شهر اسکردو در میدان یادگار شهدا تجمع کردند وعلیه حکومت فدرال بخاطر محروم ساختن مردم از حقوق اساسی شعارسردادند۔

 

تظاهرات کنندگان اظهار داشتند تا گرفتن وضعیت مستقل برای گلگت بلتستان این تظهارات را علیه حکومت فدرال ادامه خواهیم داد۔

 

نا گفته نماند که قبل ازاین  رهبر جنبش جوانان گلگت بلتستان شیخ حسن جوهری بخاطر اعتراض های وی علیه حکومت فدرال دستگیر شده است۔ اعتراض کنندگان آزادی هر چه زودتر وی را از حکومت فدرال خواستار می باشند۔

 

در این تظاهرات اعتراض آمیز شخصیت های برجسته مذهبی و سیاسی به سخنرانی پرداختند و تمامی سخنرانان از حکومت فدرال خواستار حقوق مردم گلگت بلتستان بودند۔ سخنرانان اظهار داشتند که مردم گلگت بلتستان از آغاز تشکیل پاکستان از حقوق خود محروم بوده اند و دیگر وقت رسیده است که ما محافط حقوق خودمان باشیم و نگذاریم از حقوق ما افرادی دیگر بهره ببرند۔

 

 

در آخر ضمن یک اعلامیه ای تظهارات کنندگان اظهار داشتند که  دولت فدرال موظف است علاوه بر مسائل دفاعی،خارجی و اقتصادی اختیارات کامل را به دست مردم این منطقه بدهد۔

ارسال نظر

 
1