خبر فوری

 
تظاهرات گسترده اعضای جامعه شیعه‌های هزاره در کویته علیه نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان
کد خبر :597967150

12:56 1401/07/21


برچسب ها : تظاهرات, سازمان ملل متحد, سازمان های حامی حقوق بشر, شهرک هزاره, شیعیان افغانستان, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, نسل کشی, کویته,

صدها تن از مردم، علما، کارکنان مدنی و شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی جامعه شیعیان هزاره به رهبری حجت‌الاسلام محمد آصف حسینی به برگزاری راهپیمایی در حمایت از جامعه شیعیان هزاره به ویژه هزاره‌های افغانستان پرداختند.


کویته: به گزارش راز نیوز| صدها تن از مردم، علما، کارکنان مدنی و شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی جامعه شیعیان هزاره به رهبری حجت‌الاسلام محمد آصف حسینی به برگزاری راهپیمایی در حمایت از جامعه شیعیان هزاره به ویژه هزاره‌های افغانستان پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این راهپیمایی مردم با در دست داشتن پلاکارد و بنرهایی خواستار متوقف شدن روند نسل‌کشی شیعیان هزاره در پاکستان و افغانستان شدند.

در پایان این راهپیمایی حجت‌الاسلام محمد آصف حسینی، خانم سیما سعادت، کاشف حیدری، مهدی افضلی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مذهبی به ایراد سخنرانی پرداختند و بر لزوم انجام اقدامات فوری از سوی نهادهای حامی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی شیعیان هزاره تأکید ورزیدند.

آنان اعلام داشتند: سازمان‌های جهانی باید جنایت گسترده علیه شیعیان هزاره را به عنوان یک پدیده نسل‌کشی معرفی نمایند و برای متوقف نمودن این جنایت هولناک از تمامی منابع در دسترس استفاده نمایند. سکوت مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در قبال این روند هولناک جای سؤال دارد.

سخنرانان در این راهپیمایی در اظهارات گوناگون خود افزودند: در هفته جاری اعضای جامعه شیعیان هزاره، فعالان حقوق بشر و دیگر متحدان در سرتاسر دنیا علیه موج اخیر اقدامات تروریستی علیه مردم هزاره در افغانستان گرد هم آمده‌اند، در حملات اخیر تروریستی علیه شیعیان هزاره 55 تن جان باخته و بیش از 115 تن دیگر نیز زخمی شدند.

آنان گفتند: در هفته جاری 92 شهر از جهان شاهد تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به نسل‌کشی مردم هزاره در افغانستان بود و هزاران تن از مردم سرتاسر دنیا همبستگی خود با مردم بی‌گناه و مظلوم هزاره را اعلام داشتند.

سخنران این راهپیمایی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار برگزاری فوری نشست جهانی با موضوع مقابله با نسل‌کشی ملت هزاره و انجام اقدامات عملی در این راستا شدند.

لازم به ذکر است پس از به روی کار آمدن طالبان در عرصه قدرت در افغانستان طی بیش از یک سال اخیر موجی از حملات تروریستی هدفمند علیه شیعیان هزاره این کشور آغاز شده است که شهادت و یا زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه هزاره اعم از زن و کودک، پیر و جوان را به همراه داشته است.

ارسال نظر

 
1