خبر فوری

 
تظاهرات کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه مقابل مقبره بنیانگذار پاکستان
کد خبر :648038994

15:38 1399/10/06


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده, افراد ربوده شده شیعه, پاکستان, سازمان های امنیتی, شیعه, محمد علی جناح, کراچی, کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه,

کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه به همراه جمع کثیری از خانواده های افراد ربوده شده شیعه مقابل مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان تظاهرات مسالمت آمیز خود را برگزار کردند و خواستار آزادی افراد ربوده شده شیعه شدند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه در مقابل مقبره قائد اعظم محمد علی جناح بنیانگذار جمهور اسلامی پاکستان که در آن تعداد کثیری از خانواده های افراد ربوده شده حضور داشتند، تظاهرات خود را برگزار کرد.

در این تظاهرات مولانا حیدر عباس عابدی، مولانا عقیل موسی، علامه صادق جعفری، علامه مبشر حسن، نوید عباس و چند تن از دیگر روحانیون نیز حضور داشتند.

سخنرانان در سخنرانی های خود از دولت و نهادهای دولتی خواستند تا هرچه زودتر شیعیانی را که مدتهاست مفقود شده اند را آزاد کنند.

سخرانان گفتند که بنیانگذار پاکستان برای تأسیس کشوری تلاش کرده است که هر شخصی بتواند طبق ایمان و اعتقادات خود زندگی آزادی داشته باشد، دولتمردان حق ندارند روز بزرگداشت محمد علی جناح را برگزار کنند زیرا صراحتا از آرمان های این بزرگوار سرپیچی میکنند. قصاص بر اساس عقاید و دین برخلاف قانون اساسی پاکستان است. افرادی که از خانه خود ربوده شده اند اگر جرمی مرتکب شده باشند باید مطابق قانون اساسی در دادگاه ها معرفی شوند که این کار انجام نمیشود. با وجود اطمینان دادن از سوی آژانس های اطلاعاتی نه تنها افراد ربوده شده آزاد نمیشوند بلکه ربایش افراد جدید شیعه ادامه دارد. هر روز مردم بی گناه توسط اداره های اطلاعاتی و امنیتی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. افراد ربوده شده شیعه باید به دادگاه تحویل داده شوند و در صورت مقصر بودن، باید طبق قانون مجازات شوند. هیچ کس قدرت مجازات خارج از دادگاه را ندارد.

کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه با اعلام اعتراض مرحله ای سراسری برای بازیابی شیعیان مفقود شده گفت که اعتراضات در اسلام آباد، لاهور و ملتان آغاز می شود و اگر عزیزان ما آزاد نشوند، مرحله بعدی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

بخوانید: اولتیماتوم کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه به نهادهای قدرتمند پاکستان برای پایان دادن به جنایاتشان و آزاد کردن افراد بیگناه شیعه

ارسال نظر

 
1