خبر فوری

 
 
تظاهرات هزاران نفری مردم سوات علیه افزایش اقدامات تروریستی در منطقه و سکوت دستگاه‌های امنیتی پاکستان
کد خبر :1598734117

12:34 1401/07/20


برچسب ها : اعتراضات, افراد مسلح ناشناس, ایالت خیبر پختون خوا, ایمل ولی خان, تحریک طالبان پاکستان, تظاهرات, تیراندازی, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, سوات, منظور پشتین, نیروهای امنیتی پاکستان,

هزاران نفر از اهالی منطقه سوات ایالت خیبر پختون خوا با در دست داشتن پرچم‌های سفید و پلاکاردهای حاوی شعارهای ضد تروریستی اعتراض خود به گسترش مجدد فعالیت‌های تروریستی در منطقه و نیز سکوت نهادهای امنیتی و حاکمیتی نسبت به این موضوع را اعلام داشتند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| هزاران نفر از اهالی منطقه سوات ایالت خیبر پختون خوا با در دست داشتن پرچم‌های سفید و پلاکاردهای حاوی شعارهای ضد تروریستی اعتراض خود به گسترش مجدد فعالیت‌های تروریستی در منطقه و نیز سکوت نهادهای امنیتی و حاکمیتی نسبت به این موضوع را اعلام داشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تظاهرات کنندگان با حضور در میدان نشاط شهر مینگوره منطقه سوات با در دست داشتن پرچم‌های سفید و پلاکاردها به سردادن شعار پرداختند و خواستار انجام اقدامات فوری برای متوقف نمودن فعالیت‌های تروریستی در منطقه شدند.

در این تظاهرات، معترضان به همراه جسد راننده دستگاه سواری ون که روز گذشته در یک عملیات تروریستی کشته شد حضور یافتند و اعلام داشتند: آغاز مجدد موج اقدامات تروریستی در منطقه غیر قابل تحمل خواهد بود و نهادهای امنیتی و حاکمیتی باید مسئولیت خود در تأمین امنیت مردم را به انجام برسانند.

در این تظاهرات ایمل ولی خان رئیس ایالتی حزب ملی مردمی(ANP)، سناتور مشتاق احمد نماینده حزب جماعت اسلامی در مجلس سنا، منظور پشتین رهبر حزب جنبش حفاظت از پشتون(PTM)، افراسیاب ختک رهبر حزب ملی مردمی(ANP) و دیگر رهبران احزاب سیاسی به ایراد سخنرانی پرداختند.

منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون طی سخنانی در جمع تظاهرات کنندگان ابراز داشت: ما مردم پشتون هیچ گاه تروریسم، جنگ دلاری(نیابتی) و سیاست‌های متعلق به آن را در سرزمین خود برنخواهیم تابید، عدم پوشش تلاش مردم پشتون برای برپایی امنیت و ثبات تبعیض قومیتی آنان را نشان می‌دهد.

وی افزود: حمله به خودروی ون حامل دانش آموزان کودک در منطقه گلی باغ شهرستان سوات که منجر به کشته شدن راننده ون و زخمی شدن دو کودک دیگر شد و نیز زخمی شدن چهار کودک در حمله تروریستی در منطقه تیمرگره شهرستان دیر لوئر نتیجه اقدامات نهادهای امنیتی پاکستان در بازگرداندن گروه‌های مسلح تروریستی به منطقه از طریق مذاکرات است.

وی خاطرنشان کرد: مادران پشتون کودکان خود را برای استفاده در جنگ‌های نیابتی شما پرورش نداده‌اند، وضعیت آرام سوات به طور دانسته و عامدانه به وخامت کشانده شده است، به طور واضح قابل مشاهده است که تمام خطه پشتون نشین بار دیگر در حال بهره وری در جهت منافع دولت‌های حاکم قرار گرفته است.

منظور پشتین تصریح کرد: این بار مقاومت ملت پشتون تاریخی خواهد بود، ما ظلم و جنایت نظامی و طالبانی در سرزمین خود را به هیچ وجه تحمل نخواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1